Zeelandia overtuigde leveranciers om resoluut te kiezen voor duurzame palmolie

Meer dan 99% van de palmolie die Zeelandia in Europa gebruikt is gecertificeerde duurzame palmolie (en > 95% gecertificeerde gesegregeerde palmolie). Onze grootste uitdaging is geweest om 18 leveranciers te overtuigen van de noodzaak om duurzame palmolie te gebruiken en deze verandering te creëren zonder dat dit impct had op hun functioneel werken.

Zeelandia overtuigde leveranciers om resoluut te kiezen voor duurzame palmolie

In totaal moest Zeelandia 81 ingrediënten veranderen via 34 leveranciers. Het koste hen twee jaar inclusief het testen van de nieuwe ingrediënten in de producttoepassingen.

De ambitie van zeelandia

Ons doel is om een overdracht te realiseren naar de aankoop van uitsluitend ingrediënten en/of producten die 100% gecertificeerde Segregated duurzame palmolie bevatten. Dit wordt aangevuld met gecertificeerde Mass-Balance duurzame palmolie wanneer Segretated duurzame palmolie niet mogelijk is in functie van de lokale beschikbaarheid.

In 2021 zullen die activiteiten zich uitbreiden naar de Zeelandia bedrijven buiten Europa. In samenwerking met de betrokken Zeelandia werkmaatschappijen zal het moederbedrijf Zeelandia de lokale conversie naar Segregated palmolie aldaar ook onderzoeken.

Ten tweede betracht Zeelandia meer transparantie in zijn toeleveringsketen voor palmolie te bevorderen en de leveranciers aansporen tot het aannemen van duurzaamheidsprincipes.
Ten derde wil Zeelandia een project ondersteunen dat lokale gemeenschappen en kleine producenten helpt bij het invoeren van duurzamere praktijken.

Onze overtuiging

Zeelandia is van mening dat palmolie moet worden geproduceerd op een manier die legaal is en traceerbaar, die bossen en biodiversiteit beschermt, de uitstoot van broeikasgassen vermindert en de rechten van de inheemse bevolking, werknemers en lokale gemeenschappen respecteert. Daarom neemt Zeelandia proactief deel aan de Palm Oil Buyers Scorecard; sedert 2015 is Zeelandia ook lid van de RSPO.

Ontdek hoe Zeelandia deze uitdaging is aangegaan in de case study, gepubliceerd door #WWF naar palmoilscorecard.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*