Welke Belgische KMO in de voeding wint de eerste Foodies?

De televisie-industrie heeft de Emmy’s en de muziekindustrie heeft de Grammy’s. Maar binnenkort krijgt de voedingsindustrie haar eigen prijzen: The Foodies. Met dit gloednieuwe initiatief zet onze Europese industriefederatie FoodDrinkEurope de meest innovatieve en duurzame KMO’s in onze sector in de kijker. Fevia is verheugd dit initiatief te kunnen steunen en roept zijn Belgische KMO’s in de voedingssector op om massaal deel te nemen. Solliciteer uiterlijk op 31 mei: het duurt maar vijf minuten!

De Belgische voedingsindustrie is een echte KMO-sector: meer dan 95% van de kleine en middelgrote ondernemingen produceert dagelijks voedingsmiddelen en dranken van hoge kwaliteit. Binnen Fevia laten onze KMO’s hun stem horen via ons KMO-comité en dankzij onze contentformats belichten we hun vele initiatieven, innovaties en investeringen in duurzaamheid. Laten we dus niet te bescheiden zijn en Europa laten zien dat de slogan van food.be geen toeval is: “Klein land. Lekker eten.”

Werkt u aan een evenwichtige voeding met een lagere milieu-impact?

De Foodies heeft 3 categorieën waaraan voedingsbedrijven kunnen deelnemen:

  • Healthier Living Award: voor KMO’s die consumenten helpen gezonder te leven en evenwichtiger te eten. U kunt deelnemen met een innovatie, een geherformuleerd product, een origineel idee, een gemeenschapsinitiatief of iets anders dat bijdraagt tot een gezonder leven.
  • Greener Planet Award: voor een kmo die zich inzet om zijn milieu-impact te verminderen. Het kan gaan om een innovatie, idee of initiatief dat bijvoorbeeld gericht is op vermindering van de CO2-uitstoot, water- of energieverbruik, duurzaam inkopen of verpakkingen die gemakkelijker te recyclen zijn. Kortom: alle mogelijke inspanningen voor een groenere planeet!
  • Next-Gen Innovator Award: voor een jonge onderneming of start-up die innoveert op het gebied van voeding en landbouw en streeft naar veerkrachtigere, duurzamere en veiligere voedselsystemen.

Meedoen ? Het duurt maar vijf minuten!

De wedstrijd verloopt in drie fasen en het insturen van uw sollicitatie neemt slechts vijf minuten in beslag. Tot 31 mei kunt u deelnemen door uw idee, innovatie of initiatief in een paar zinnen op te sturen via www.thefoodies.eu. Je kunt zelfs meedoen door gewoon een tweet te sturen naar @FoodDrinkEU met de hashtag #TheFoodies.

In juni zal de jury van FoodDrinkEurope voor elke categorie de beste 15 kandidaten selecteren en hen vragen hun aanvraag nader toe te lichten. Vervolgens worden de finalisten geselecteerd en in september worden de winnaars van The Foodies bekendgemaakt.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*