Vlam lanceert digitale aardappelcampagne

VLAM bundelt de krachten met Ierland, Frankrijk en Europatat voor een gemeenschappelijke campagne die de aardappelconsumptie wil stimuleren bij de jongere generatie. “Omdat jongeren vooral online te vinden zijn, zal de campagne ook daar gevoerd worden”, laat VLAM weten. De partners investeerden samen in 100 eigentijdse recepten en 40 kookvideo’s. De campagne ‘Aardappelen – Prepare to be surprised – Europe’s favourite since 1536’ loopt tot 2022.

Aardappelen blijven de maaltijdbegeleider bij uitstek in Vlaanderen, maar het verbruik ervan daalt. “Vooral de jongere generatie laat het afweten”, weten ze bij VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing). “We willen de toekomstige generaties warm maken voor verse aardappelen en verzekeren dat deze lekkere knol ook in de toekomst op het bord zal blijven komen van Vlaamse gezinnen. De keuze van de doelgroep valt daarom op millennials (18-34 jaar) die op eigen benen staan.”

Aardappelen – Prepare to be surprised

De frisse nieuwe campagne draagt de slogan ‘Aardappelen – Prepare to be surprised – Europe’s favourite since 1536’ en wil jongeren inspireren en zin doen krijgen om aan de slag te gaan met aardappelen. “Om dit te bereiken wordt een mix van activiteiten uitgewerkt die helemaal afgestemd zijn op deze doelgroep”, klinkt het. De campagne wordt voor 20 procent gefinancierd met de promotiefondsen aardappelen, de Europese Unie past 80 procent bij.

Recepten en video’s

De organiserende partners investeerden samen in 100 eigentijdse recepten en 40 kookvideo’s. Ze demonstreren dat aardappelen bereiden helemaal niet moeilijk of tijdrovend hoeft te zijn en dat je er lekkere en hippe gerechten mee kan maken. “De recepten en video’s werden uitgevoerd in een moderne, frisse stijl en die mooie beelden zijn de sleutel in de hele communicatie”, laat VLAM weten.

www.aardappel.be

Alle kookinspiratie van de campagne is te vinden op www.aardappel.be. De recepten worden het jaarrond gepromoot via online advertising en via Instagram en Facebook. VLAM voorziet in 2020 ook drie activaties bij de campagne. De coronacrisis gooit echter roet in het eten van de eerste actie, waardoor een voorzien wedstrijdidee in samenwerking met een chef van Jong Keukengeweld nog onder voorbehoud blijft.

Najaar

“Er wordt momenteel onderzocht welke activatie op korte termijn kan gelanceerd worden”, aldus VLAM. “De twee overige activaties staan in het najaar op de planning.”

Benieuwd naar de campagne? Surf naar www.aardappel.be

Een recept met aardappel en asperges?

https://www.preparetobesurprised.eu/nl-be/aardappelrosti-met-asperges

Bron: VILT

Beeld: VLAM

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*