Unilever wil CO2-label aanbrengen op verpakking levensmiddelen


Unilever is van plan voor het eind van dit jaar een reeks voedingsproducten te etiketteren met de CO2-emissie die met het product samenhangt. Unilever wil in Europa of Noord-Amerika beginnen. In de komende twee tot vijf jaar wil de multinational alle producten labelen met informatie over emissies
.

Unilever wil de CO2-uitstoot van al haar producten tot nul reduceren. Tegen 2030 moet de uitstoot gehalveerd zijn. Consumenten informeren over de CO2-uitstoot van een product is in overeenstemming met de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf.

De precieze vorm van het etiket is nog niet vastgesteld. Voor de gegevens zal de Groep gebruik maken van een combinatie van sectorgemiddelden uit erkende databases, alsmede van haar eigen productspecifieke CO2-emissiegegevens voor zover deze reeds door Unilever zijn verstrekt. Verwacht wordt dat de etiketten voor ongeveer 85% accuraat zullen zijn.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*