Tuttofood wil draaischijf zijn van de herlancering agrisector in 2021

van de
Het is tijd om vooruit te kijken. Veel analisten schatten dat het herstel van de coronacrisis al aan het eind van dit jaar begint, hoewel ze het erover eens zijn dat de echte herlancering pas volgend jaar komt. TUTTOFOOD, de beurs die gewijd is aan de Italiaanse kwaliteit en de internationale food&beverage, werkt al hard aan de voorbereiding van de 2021-editie die plaatvindt in fieramilano van 17 tot 20 mei. TUTTOFOOD wil exposanten en kopers in Italië verwelkomen van over de hele wereld , waar ze zich kunnen verdiepen in de innovatie, de toekomststrategieën van de toeleveringsketen in de voedings- en agrarische sector.

Initiatieven om een echt netwerk van directe relaties met de belangrijkste belanghebbenden te garanderen is al aan de gang, met een scoutingactiviteit om het aantal gastheer-kopers uit landen die van bijzonder belang zijn, zoals Singapore, Japan, de VS en Europa (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland), maar ook met strategieën om een toenemend aantal bloggers, beïnvloeders en Trendbepalers naar Italië te brengen of over deze beurs te informeren.

Exposanten

De focus op de VS, Canada en het Midden-Oosten wordt voortgezet door de betrokkenheid van verenigingen en kamers van koophandel te realiseren. Een groeiende internationalisering die ook bij de exposanten wordt bevestigd. Tot op heden zijn er meer dan 550 namen gekend en hebben die exposanten hun komst bevestigd, met deelnemers vanuit België, Duitsland, Griekenland, Ierland, Nederland, Peru, Portugal, Roemenië, Spanje, de Verenigde Staten, Zwitserland en Taiwan, evenals Italië.

TUTTOFRUIT

Tuttofood wil draaischijf zijn van de herlancering agrisector in 2021

Een nieuwe afdeling is TUTTOFRUIT, een beursgedeelte gewijd aan verse groenten en fruit en innovatie in de IV- en V-gamma’s, waarbij een grote waarde aan groente- en fruitproducten met een hoge servicegraad wordt gehecht De 2021-editie richt zich ook naar een organische ontwikkeling van de nieuwste sectoren gelanceerd – TUTTOWINE, TUTTODIGITAL en TUTTOHEALTH – evenals naar het consolideren van meer traditionele sectoren. Met deze groei, en als een showcase voor de Made in Italy op de wereldmarkten, blijft TUTTOFOOD zijn positie versterken als een draaischijf waar internationale bedrijven . TUTTOFOOD wil hun stakeholders op een gekwalificeerde manier laten ontmoeten, binnen de context van de Italiaans agrifood-ecosysteem, gericht op kwaliteit, innovatie en voedselveiligheid.

Een partner voor bedrijven van hier tot 2021

TUTTOFOOD 2021 zal een effectieve plek zijn om te praten, te kijken en alles aan te raken wat te maken heeft met innovatie in technologie, van apps tot voedsellevering, Evolution Plaza zal het gebied zijn voor de volgende generatie digitale transformatieoplossingen, de kern van TUTTODIGITAL, die initiatieven zal voorstellen van zowel de mondiale spelers als de innovatieve start-ups, evenals best practices die rechtstreeks door de exposanten worden gesuggereerd.

Om de digitale inhoud het hele jaar door te kunnen delen, steunt de beurs op de knowhow van partner Netcomm, het Italiaanse consortium voor digitale handel. Een andere belangrijke ruimte is de Innovation Area, die de nieuwe TUTTOFOOD wedstrijd gewijd aan innovatie zal tonen. Ook het Retail Plaza, het podium waar de sterren van de grootschalige Retail en de wereld van de detailhandelaren hun goede praktijken met betrekking tot de nieuwste oplossingen zullen laten zien. Je ziet er ook de allernieuwste trends, die het live publiek aanspreken. Het project zal profiteren van wetenschappelijke coördinatie.

Fiera Milano Platform

De TUTTOFOOD hub wordt versterkt door de lancering van het Fiera Milano Platform, een nieuwe platform gewijd aan de hele betrokken gemeenschap van toeleveringsketens: exposanten, bezoekers, kopers, journalisten, bloggers en opinieleiders. Een innovatieve, geïntegreerde systeem dat vanaf september nog meer gericht zal zijn op het netwerk dat draait om elke beurs, en het vereenvoudigen van de interacties tussen kopers en bedrijven. Het omvat een ecosysteem van diensten: de solide versterking van de inhoud van websites en sociale-mediaprofielen om de trends en producten zo goed mogelijk te presenteren met beelden en verhalen van de betrokkenen, een synergie tussen F2F en digitale bijeenkomsten (in de eerste plaats webinars), en herontworpen catalogi voor de presentatie en verkoop van producten. Bovendien zal een digitale kaart van de tentoonstelling het mogelijk maken om op afstand te gebruiken, evenals directe, real-time onderhandelingen. Het evenement wordt “phigital”, oftewel hybride, met de creatie van nieuwe formaten die tegelijkertijd digitaal en toegankelijk zijn voor een live publiek.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*