
Amerikanen houden van een pint Stella Artois. De verkoop in de VS is de afgelopen drie jaar met 10% gestegen, zo maakte prinses Astrid dinsdag 7 juni bekend tijdens een bezoek aan het Noord-Amerikaanse hoofdkwartier van de Belgisch-Braziliaanse bierproducent AB InBev in New York.
Prinses Astrid is op zakenmissie naar de Verenigde Staten, met meer dan 500 deelnemers en bijna 300 bedrijven in haar kielzog. Ze streek ook neer bij Stella-Artois, meer bepaald in het Noord-Amerikaanse hoofdkwartier van de Belgisch-Braziliaanse bierproducent AB InBev in New York.
Leuven bier is een van de internationale merken van AB InBev. Het wordt sinds 2008 in de VS verkocht en wordt sinds 2021 plaatselijk gebrouwen wegens de grote vraag. Stella Artois is gegroeid sinds de lancering in de VS”, zegt Brendan Whitworth, algemeen directeur van Anheuser Busch, de Noord-Amerikaanse tak van de brouwerijgroep.
Bloeiende verkoop en groei

Ook de cijfers bevestigen dit. De verkoop is in de afgelopen drie jaar met 10% gestegen. Hiervan wordt 40 % in de detailhandel verkocht, hoofdzakelijk in grote steden zoals New York, Los Angeles en Chicago. “Stella Artois is een echt bier dat in de horeca, ter plekke gedronken wordt. De meeste Amerikaanse bieren worden verkocht voor thuisconsumptie. Enkel 15% wordt in de horeca verbruikt. ,” zegt Simon Wuestenberg, verkoopdirecteur bij Anheuser-Busch.
AB InBev werkt ook aan dit imago en ondersteunt dit gebruik buitenshuis. In tegenstelling tot de meeste Amerikaanse bieren, heeft Stella zijn eigen bierglas. Het Belgische biermerk doet het ook wereldwijd goed. Tegen 2021 zal de verkoop van Stella Artois wereldwijd, exclusief België, met 20 procent stijgen.
Geef als eerste een reactie