Rebranding met nieuwe uitstraling en merkverhaal voor Bavik Super Pils

Bavik Super Pils, het pilsbier van Brouwerij De Brabandere, is een echt prijsbeestje. Dat het bier al meermaals bekroond werd op diverse internationale bierwedstrijden is te danken aan een uniek en kwalitatief brouwproces. Om dit premium en authentieke karakter in de verf te zetten, voerden ze in Bavikhove een rebranding door.

Brouwerij De Brabandere haalde haar inspiratie voor de rebranding uit het unieke brouwproces en wilde vooral de premium smaak van de pils in de verf zetten. Voor de nieuwe packaging en de visuele identiteit greep de brouwerij terug naar het rijke verleden van Bavik Super Pils. Zo werden de klassieke elementen zoals het Bavik logo en de hopman behouden en geïntegreerd in een nieuw en dynamisch design. Er werd een blauwe kleur toegevoegd, wat een duidelijke referentie naar eerdere designs is. “De blauwe kleur verwijst naar de extreme versheid van onze pils en het gebruik van onze eigen waterbron als belangrijke basisgrondstof voor de pils”, licht CEO Albert De Brabandere toe.

Evolutie en geen revolutie

“We kozen met deze rebranding eerder voor een evolutie in plaats van een revolutie. Het nieuwe etiket en blik worden gekenmerkt door een eerder eenvoudig en minimalistisch design. We wilden de vroegere designs als het ware uitpuren zodat een nieuw design de kwaliteit van onze pils kan benadrukken. Het nieuwe design voelt zo puur en krachtig aan, maar past nog altijd bij het originele karakter van onze Bavik Super Pils.”

“De pils zonder compromis”.

De nieuwe slagzin van Bavik Super Pils luidt voortaan “uncompromised” of “De pils zonder compromis”. Het nieuwe kernverhaal focust op en verwijst naar de manier waarop deze unieke pils gebrouwen wordt: zonder compromis. Voor de brouwerij is enkel het beste goed genoeg. Alles start met kwalitatieve ingrediënten en dus wordt resoluut gekozen voor aromatische hoppen. Volgens de brouwerij ligt het geheim van Bavik Super Pils ook in het feit dat het bier bij productie niet gepasteuriseerd wordt en zo dus steeds verser dan vers uit de brouwerij vertrekt.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*