Poppies publiceert zijn eerste duurzaamheidsverslag

Poppies Bakeries, een leverancier van bakkerijspecialiteiten, heeft zijn eerste duurzaamheidsrapport opgesteld. Dit verslag laat zien welke stappen de onderneming wil zetten op het gebied van duurzaamheid. Een belangrijk element naar exploitatievergunning toe, maar ook als noodzaak voor een zekere toekomst.

Poppies, eigendom van de dynamische West-Vlaamse families Castelein en Popelier, is een wereldwijde leverancier van bakkerijspecialiteiten: koekjes, gebalak, macarons, diepvriesdesserts en donuts. Poppy Bakeries bezit momenteel 14 bakkerijen in Europa en de Verenigde Staten. Er werken zo’n 1000 mensen in die bakkerijen. De delicatessen van Poppies worden in meer dan 60 landen verkocht, hoofdzakelijk onder private label aan de retail, de foodservice en industriële partners.

Poppies ontwikkelde een Poppies Green Deal. Daarin staan korte- en langetermijndoelen. Doel is dat de activiteiten van Poppies een duurzame impact hebben op mens, milieu en product. Duurzaamheid moet in de eerstkomende jaren stevig verankerd raken in het DNA van de onderneming. Het eerste duurzaamheidsverslag werd begin december gepubliceerd. Het laat zien welke stappen Poppies wil zetten en hoe de duurzaamheidsstrategie in de toekomst verder wordt uitgevoerd.”


Engagement voor producten, het milieu en mensen

Eerst en vooral concentreert het bedrijf zich op het product zelf. “Alle speciale bakkerijproducten hebben de iconische, vertrouwde smaak waar Poppies Bakeries bekend om staat. Zonder aan smaak in te boeten, zijn er voor 2023 andere belangrijke doelen gesteld met oog op kwaliteit, voedselveiligheid, duurzamere ingrediënten en betere ingrediëntenlijsten.

Ten tweede legt Poppies de focus op de planeet. Voor het bakken zijn water, energie en natuurlijke grondstoffen nodig. En om de koekjes en het gebak te beschermen en te vervoeren, is ook verpakking nodig. Er worden dan ook inspanningen geleverd om afval en emissies tot een minimum te beperken, waardoor de milieu-impact van de hele keten aanzienlijk wordt verminderd.

Tenslotte wordt ook aandacht besteed aan de werknemers van de onderneming. Daarom wordt alles in het werk gesteld om een veilige, diverse en stimulerende werkplek te creëren waar werknemers hun talenten en vaardigheden ten volle kunnen benutten en ontwikkelen. Als snelgroeiend bedrijf is Poppies ook voortdurend op zoek naar nieuwe medewerkers. Het bedrijf is momenteel op zoek naar ongeveer 60 nieuwe werknemers, voornamelijk operatoren, bakkers, technici, teamleiders, magazijnmedewerkers en ook een duurzaamheidscoördinator.

Informatie: https://www.poppies.com/nl/jobs

Foto’s: facebook Poppies

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*