Pierre Stevens is de nieuwe CFO van Milcobel

Pierre Stevens trad op 1 januari 2021 in dienst als CFO van zuivelcoöperatie Milcobel. Pierre brengt een schat aan ervaring in financiën en veranderingsmanagement mee, gebaseerd op zijn ervaring bij Procter & Gamble en Danone in lokale en internationale functies.

Bij Procter & Gamble heeft Pierre 10 jaar lang verschillende financiële managementfuncties bekleed in verschillende bedrijven en landen.

Nadat hij in 2007 bij Nutricia in dienst trad, werd hij CFO voor de Benelux. Na de overname door Danone werd hij regionaal financieel directeur voor de Atlantische regio van Danone Baby Nutrition. Hij kon deze ervaring benutten in zijn functie bij de waterdivisie van Danone, waar Pierre Vice President of Finance for Asia Pacific werd, met Singapore als standplaats. In zijn laatste functie bij Danone was Pierre General Manager van de Waterdivisie voor de Scandinavische regio, met als standplaats Kopenhagen.

Milcobel

Nils van Dam, CEO van Milcobel: “Wij zijn verheugd Pierre en zijn rijke ervaring in internationale financiën bij Milcobel te mogen verwelkomen. Wij zijn ervan overtuigd dat wij met Pierre spoedig vorm zullen kunnen geven aan de professionalisering van alle financiële processen. Wij rekenen ook op zijn uitgebreide ervaring op het gebied van verandermanagement voor de uitvoering van de “Phoenix-strategie 2025 en daarna”. Het transformatieproject is essentieel om Milcobel snel om te vormen tot een sterke en concurrerende zuivelproducent”.

Pierre is geboren in Gent en studeerde af als industrieel ingenieur aan de Vrije Universiteit van Brussel. Hij woont momenteel in Antwerpen. Hij is getrouwd en heeft drie kinderen.

Milcobel is de grootste coöperatieve zuivelonderneming in België. De Milcobel Groep heeft 7 dochterondernemingen in België en Frankrijk. Milcobel haalt jaarlijks ongeveer 1,7 miljard liter melk op (40% van de totale Belgische melkproductie) bij 2.500 leden-melkveehouders. Deze producten worden door 2.000 werknemers verwerkt tot zuivelproducten van hoge kwaliteit, zoals kaas, boter, melkpoeder, ijs, zuiveldranken, room en wei. Naast eigen merken (o.a. Brugge Kaas, Nazareth, Watou) en private labels voor grote supermarktketens, produceert Milcobel ook grondstoffen en ingrediënten voor de voedingsindustrie (o.a. mozzarella). Milcobel is een zuiver Belgische onderneming met een wereldwijde ambitie en klanten in meer dan 100 landen. Duurzaamheid en respect voor mens, dier en milieu zijn essentieel.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*