PepsiCo koopt Chinese reus “Be&Cheery” voor $705 miljoen

De Amerikaanse dranken- en snackgigant PepsiCo kondigde zondag aan dat het exclusieve onderhandelingen is aangegaan om de Chinese groep Be & Cheery te kopen voor $705 miljoen.

Deze overname zou de sodaproducent Pepsi in staat moeten stellen zijn aanwezigheid in China te versterken, aldus de Amerikaanse reus in een persbericht.

Be & Cheery is zeer complementair aan ons huidige aanbod in China”, aldus Ram Krishnan, CEO van PepsiCo in China, die verwijst naar de brede productportfolio en e-commerce-georiënteerde distributie.

Snacks

Be & Cheery (Hangzhou Haomusi Food Co., Ltd.), opgericht in 2003, produceert snacks en snacks op basis van noten, gedroogd fruit, vlees, maar ook gebak en snoepgoed. Zij verdeelt haar producten hoofdzakelijk online via de belangrijkste Chinese e-commerce-platforms.

Het rapporteert een omzet van ongeveer 5 miljard yuan in 2019 (711,5 miljoen USD).

De aandeelhouders van Haoxiangni Health Food, de huidige eigenaar van Be & Cheery, moeten de transactie goedkeuren, die ook onderworpen is aan wettelijke goedkeuringen.

PepsiCo

In 2019 had PepsiCo een omzet van 67 miljard dollar en een nettowinst van 7,3 miljard dollar.

De groep, die geconfronteerd wordt met de daling van dranken met een hoog suikergehalte, heeft financiële doelstellingen voor 2020 aangekondigd die achterblijven bij de marktverwachtingen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*