PepsiCo en Double Dutch sluiten nieuwe distributieovereenkomst

PepsiCo en Double Dutch hebben vandaag een distributieovereenkomst aangekondigd. PepsiCo zal de drankverkoop van Double Dutch de komende twee jaar ondersteunen, door gebruik te maken van haar schaalgrootte en netwerk om het premium mixermerk op de Belgische markt te introduceren en te ontwikkelen.

De afgelopen jaren is Double Dutch erin geslaagd de Britse markt in een snel tempo te veroveren met zijn premium mixers met verbazingwekkende smaken. In Vlaanderen hebben ze vorig jaar al naam gemaakt door deel te nemen aan het VTM-programma ‘Jonge Wolven’. Nu wil het bedrijf zijn positie versterken en zich richten op de Belgische markt. In PepsiCo hebben zij de ideale partner gevonden. Het levensmiddelen- en drankenbedrijf, eigenaar van merken als Lay’s®, Pepsi® en Quaker®, ziet veel potentieel in Double Dutch en wil de ontwikkeling ervan ondersteunen. PepsiCo zal dus de komende twee jaar verantwoordelijk zijn voor de distributie naar de horeca, de groothandel en de franchisesupermarkten in België.

Wim Destoop, Managing Director van PepsiCo North West Europe: “We kijken uit naar de samenwerking met Double Dutch. Dit jonge bedrijf heeft al grote vooruitgang geboekt op de Britse markt en wij kijken ernaar uit om dit succes in België voort te zetten. Door Double Dutch mixers aan ons distributieaanbod toe te voegen, kunnen wij onze klanten en consumenten een completer drankenpakket aanbieden.

Raissa De Haas

Raissa de Haas, mede-oprichter van Double Dutch: “PepsiCo is een van de grootste merkeigenaren ter wereld. Deze expertise maakt hen de perfecte partner om Double Dutch bij de Belgische consument te brengen, zowel thuis als in de horeca.”

Joyce de Haas, mede-oprichter van Double Dutch: “We zijn momenteel gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en exporteren onze mixers naar 40 landen. We hebben echter ambities om van de Benelux onze tweede thuismarkt te maken en PepsiCo zal daarbij een belangrijke rol spelen.”

Over PepsiCo

PepsiCo-producten worden meer dan een miljard keer per dag geconsumeerd door consumenten in meer dan 200 landen en regio’s over de hele wereld. PepsiCo had in 2020 een netto-omzet van meer dan 70 miljard dollar en heeft een portefeuille van voedings- en drankenmerken, waaronder Lay’s, Gatorade, Pepsi, Quaker, Tropicana en SodaStream. PepsiCo’s productportfolio biedt een breed scala aan heerlijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 23 merken met een geschatte jaaromzet van meer dan $1 miljard elk.

Over Double Dutch

Double Dutch is een premium drankenmerk met een assortiment bekroonde tonics en mixers die zowel als frisdrank en als dynamische mixer voor sterke dranken kunnen worden gebruikt. Het merk werd opgericht door de tweelingzussen Joyce en Raissa de Haas in hun universiteitsflat, maar het bescheiden begin was van korte duur. In 2015 won de tweeling de Foodpreneur award van Richard Branson, wat officieel het begin van Double Dutch betekende. In de jaren daarna heeft het merk zijn portefeuille uitgebreid en zijn naamsbekendheid vergroot. Het heeft meer dan 40 prijzen gewonnen, verovert 8% van de Britse tonicmarkt en exporteert naar meer dan 40 markten wereldwijd. Naast het commerciële succes heeft het merk zijn social media-volgers doen groeien tot meer dan 80.000 volgers en genereert het meer dan 15 miljoen impressies per maand. Voor meer informatie: www.doubledutchdrinks.eu.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*