
De Theo Müller Groep heeft de overname van de activiteiten van FrieslandCampina in Duitsland, waaronder merken als Landliebe, Mondelice, Südmilch en Puddis en de Food-Service Gastro, afgerond. De overname zal naar verwachting 300 miljoen euro bijdragen aan de jaarlijkse inkomsten van de groep.
De overname is op 1 april afgerond na goedkeuring door de toezichthouder. Ongeveer 670 medewerkers van de voormalige vestigingen van FrieslandCampina in Keulen, Heilbronn en Schefflenz zijn in de Theo Müller Group opgenomen. De huidige CEO van de groep, Marcus Almeling, is van plan de overname zo snel mogelijk in de groep te integreren.
Zuivel, verpakkingen, fruit… en koeling
De voorlopige omzet van de Theo Müller Groep voor 2022 bedroeg 8,8 miljard euro, dat is 1,8 miljard euro meer dan in 2021, en door de overname stijgt het totale aantal werknemers van de groep tot bijna 33.000. De zuivelactiviteiten van de groep omvatten melkverwerkers op het Europese vasteland en in het Verenigd Koninkrijk met merken als Müller, Weihenstephan, Sachsenmilch en Käserei Loose. Naast de melkverwerkende bedrijven is de groep ook eigenaar van Optipack, een verpakkingsbedrijf, en Müller Naturfarm, een fruitverwerker. De divisie Convenience Food van het concern omvat merken als Homann, Nadler en Lisner. Culina is een toonaangevende aanbieder van diensten op het gebied van koeling en omgevingslogistiek voor de levensmiddelen- en drankenindustrie in het Verenigd Koninkrijk.
Geef als eerste een reactie