Oud Beersel: “We overleven, maar ‘Oud Geuze’ verkoopt beter”

De situatie is precair voor alle microbrouwerijen in België. Brouwerij Oud Beersel slaagt erin te overleven. Met de oprichting van een webwinkel en de hogere thuisconsumptie slagen we erin te overleven”, vertelt Gert Christiaens, die niet alleen algemeen directeur is van brouwerij Oud Beersel, maar ook voorzitter van De Hoge Raad voor Ambachtelijke Lambiekbieren (HORAL).

“Onze afzet is met twintig procent gedaald, van 2.500 hectoliter in 2019 naar 2.000 hectoliter in 2020. Dat is grotendeels te wijten aan de sluiting van de horeca. Ook de export is gedaald. Azië is een belangrijke afzetmarkt, maar in het begin was daar alles gesloten. We hebben ons moeten aanpassen. Onze bieren zijn nu meer aanwezig in supermarkten. En we hebben een internetwinkel opgezet, die het goed doet. België was en is nog steeds onze belangrijkste afzetmarkt.

Oude Geuze verkoopt meer

“Wist je dat we ook meer Oude Geuze verkochten? Dat komt waarschijnlijk omdat de mensen meer thuis waren en dus eerder een speciaalbiertje dronken. Net als iedereen hopen we dat het normale leven snel weer kan worden hervat. Februari was een slechte maand, met een verkoop op hetzelfde niveau als 2012. Naast de bar komt ons Bierhuis”, zegt Christiaens. “Het zou eigenlijk al open zijn, maar de opening is uitgesteld tot het najaar.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*