Ook Duitsland pakt reclame gericht op kinderen aan

De Duitse regering is van plan reclame voor ongezonde voedingsmiddelen, waaronder chocolade paashazen en -eieren, grotendeels te verbieden omdat zij zich zorgen maakt over de toename van obesitas, met name bij kinderen. Het gaat vooral om het verbieden van reclame en online advertenties van voedsel met een hoog suiker-, vet- en zoutgehalte gericht op kinderen onder de 14 jaar.

Dit heeft geleid tot bezorgdheid over de toekomst van populaire paaschocolade zoals chocoladehazen en -eieren. De voorgestelde wet zal tv- en radiozenders verbieden om tussen 6.00 en 23.00 uur bepaalde reclames uit te zenden. De Duitse minister van Landbouw en Voeding, Cem Özdemir, heeft het voortouw genomen bij die wetgeving met het doel om het toenemende overgewicht onder jongeren in Duitsland aan te pakken. Ook populaire slogans zoals “Haribo maakt kinderen gelukkig” zuilen dan van de buis verdwijnen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*