Nieuwe site helponzerestaurants.be

Bekende spelers uit de restaurant- en Food Tech-sector lanceren samen de website helponzerestaurants.be. Koop een prepaid voucher en help de restaurantsector door de ongeziene COVID-19-crisis!

Dit wereldwijde ondersteuningsplatform voor restaurants stelt hen in staat om hun klanten de mogelijkheid te bieden om prepaidvouchers te kopen om fondsen te blijven inzamelen tijdens de tijdelijke sluiting van hun vestiging. Op dit platform kunnen geïnteresseerden het restaurant dat ze willen ondersteunen selecteren en een prepaid voucher kopen om te gebruiken wanneer dat restaurant weer open gaat.

De teams van TheFork hebben het helponzerestaurants.be-platform op slechts enkele dagen tijd ontwikkeld om de restaurants te helpen. Zo kunnen zij het verlies aan inkomsten omwille van de sluiting van hun zaak als gevolg van COVID-19 compenseren door voorverkoop aan te bieden, met de steun van : CentralApp, COOK Magazine, Delhaize, ELLE à Table Belgique & ELLE Eten België, Excellis, HORECA Magazine, de MICHELIN-gids, Monizze, Oyé Oyé by Petit Futé, en Tripadvisor.

Deze dienst wordt gratis aangeboden aan restaurants. Op dit platform worden gebruikers uitgenodigd om het restaurant dat ze willen ondersteunen te selecteren en een prepaid voucher te kopen om van een maaltijd te genieten wanneer het restaurant weer open gaat.

Een wereldwijd initiatief voor de restaurantbranche

Alle restaurants, of ze nu partners van TheFork zijn of niet, mogen op het platform staan. Deze functie zal ook toegankelijk zijn vanuit de applicatie en op de website van TheFork, waar gebruikers eenvoudig de prepaidvoucher kunnen kopen op de restaurantpagina. TheFork zal het initiatief ook communiceren naar haar gebruikersgemeenschap en hen de mogelijkheid bieden om deel te nemen aan deze beweging.

“De lokale restaurants die we leuk vinden bevinden zich vandaag de dag in een zeer slechte positie: hun inkomsten zijn van de ene dag op de andere gedaald, terwijl ze vaak heel weinig liquide middelen achter de hand hebben. Het kopen van een prepaid voucher is voor hen een geweldige manier om de crisis te overleven. Het zal hen in staat stellen om ons te blijven verwelkomen en te verwennen wanneer COVID-19 achter de rug is”, zegt Bertrand Jelensperger, CEO van TheFork, Senior Vice President van Tripadvisor Restaurants.

Hoe werkt de prepaid voucher?

De gebruiker kan met één klik naar zijn favoriete restaurants zoeken, rechtstreeks op TheFork of via het helponzerestaurants.be platform.
Zodra ze een restaurant hebben geselecteerd, moeten ze op de knop “Help dit restaurant” klikken, die hen doorverwijst naar de speciale pagina waar ze het bedrag van de voucher kunnen kiezen en betalen.
Het bedrag wordt rechtstreeks aan het restaurant gecrediteerd en de gebruiker ontvangt de voucher per e-mail.


De oplossingen van TheFork om restaurants te helpen

Naast dit initiatief heeft TheFork sinds het begin van deze crisis verschillende maatregelen genomen om de gevolgen van COVID-19 voor restaurants te beperken:

  • Het bedrijf liet het abonnementsgeld voor de software voor reservatiebeheer, TheFork Manager, vallen om de kosten voor de sector te helpen verminderen.
  • Restaurants die aanwezig zijn op het TheFork platform en die een bezorgdienst hebben, kunnen deze dienst nu volledig gratis zichtbaar maken op de TheFork website en applicatie.
  • TheFork heeft aangekondigd dat zij de automatische incassocampagne van de reservatiecommissie voor de eerste helft van maart, die in april van start zou gaan, heeft bevroren.
    “We denken aan alle restauranthouders waar we mee samenwerken maar ook aan alle mensen die het land momenteel doen draaien: verkopers van voedingsmiddelen, winkelbedienden, landbouwers, openbare diensten, … en iedereen die we vergeten! We denken ook aan de zieken en bewonderen de inzet van het zorgpersoneel dat er alles aan doet om iedereen te genezen.

We willen steun bieden aan de restaurantsector tijdens deze moeilijke periode zonder inkomsten en houden ons klaar voor het einde van de quarantaine. We zijn er zeker van dat alle restaurantliefhebbers de sector niet zullen vergeten en terug op restaurant gaan als de quarantaine voorbij is”, vertelt Grégory de Walque, Country Manager België van TheFork.

Dit initiatief wordt ondersteund door: CentralApp, COOK Magazine, Delhaize, ELLE à Table Belgique & ELLE Eten België, Excellis, HORECA Magazine, de MICHELIN-gids, Monizze, Oyé Oyé by Petit Futé, en Tripadvisor.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*