Nieuw gebouw voor The spreadmaker, het vroegere Prima Food

Spreadmaker, voorheen Prima Food, heeft een nieuwe fabriek van 5.000 m² geopend: “Ons oude gebouw was te klein geworden voor de groei van de afgelopen jaren. Ons productievolume is verzesvoudigd door nieuwe samenwerkingsverbanden in binnen- en buitenland, in de detailhandel, groothandel, industrie en gastronomie”, legt Peter Aerts, Managing Director, uit.


Sinds de lancering met Prima Food in 2013 heeft Spreadmaker zich ontwikkeld tot een van de toonaangevende bedrijven in de sector van de smeerbare broodjes- en hartige vullingen, met een productie tot 35 ton filet américain per week. De eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling ontwikkelt en biedt een breed scala aan recepten aan. Deze worden verkocht onder private label of onder eigen merknaam aan een steeds groeiende klantenkring. “Deze uitbreiding was absoluut noodzakelijk om onze klanten snel en flexibel te kunnen blijven voorzien van een groeiend aantal klanten. Maar het biedt ook meer mogelijkheden om in samenwerking met onze klanten onze eigen en nieuwe recepten te ontwikkelen”, legt Peter Aerts uit.


Nieuwe naam

Tegelijkertijd werd een naamswijziging doorgevoerd. “De nieuwe bedrijfsnaam sluit beter aan bij de ambities en de groei van de activiteiten van de private label fabrikant. We zullen blijven investeren in de ontwikkeling en distributie van filet américain en préparé, aangevuld met innovatieve verse noedels die zich aanpassen aan nieuwe voedingstrends zoals groentepasta.
Deze maand kreeg Spreadmaker niet alleen de definitieve erkenning, maar ook IFS Food certificering op een hoger niveau. “Een belangrijk en betrouwbaar signaal voor al onze klanten en toekomstige partners”, besluit Peter Aerts.

Bron: Made in Oost-Vlaanderen

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*