Nestlé brengt erwteneiwitdrank Wunda op de markt

Wunda

Nestlé lanceert een proteïnedrank op basis van erwten. Het Zwitserse levensmiddelenbedrijf zegt dat producten als sojamelk, havermelk en amandeldrank zo goed verkopen dat er ruimte is voor een nieuwe variant. De pandemie heeft de stijging van de vraag naar plantaardige alternatieven voor melk versneld, aldus Nestlé.

Voor het bedrijf achter merken als Nescafé, Maggi, KitKat en Felix kattenvoer is het nieuwe drankje ook in andere opzichten interessant. De erwten die nodig zijn voor Wunda, het erwteneiwitmerk dat Nestlé deze maand lanceert, kunnen gemakkelijk in Europa worden geteeld.

Duurzaamheid

De productie van Wunda in een Spaanse fabriek zou milieuvriendelijker zijn dan de alternatieven. Dit draagt op zijn beurt bij tot de inspanningen om de duurzaamheidsdoelstellingen te halen. Nestlé is voortdurend op zoek naar nieuwe innovaties. Maar het is nog niet duidelijk of er in de toekomst ook yoghurts of andere desserts op basis van dit erwteneiwit zullen komen.

Beperkt aantal landen

Voorlopig verkoopt Nestlé Wunda haar producten alleen in Nederland, Portugal en Frankrijk. Alvorens verdere beslissingen te nemen, wil de onderneming weten in hoeverre de consumenten in deze drie landen het erwteneiwit daadwerkelijk zullen gebruiken.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*