Mondelez verkoopt kauwgomdivisie aan Perfetti Van Melle

Stimorol, V6 en Bubblicious krijgen nieuwe eigenaren nu Mondelēz International een deel van zijn kauwgomactiviteiten verkoopt aan de Nederlandse snoepgoedspecialist Perfetti Van Melle.

Mondelez wil zich meer richten op aantrekkelijkere categorieën en neemt daarom afscheid van zijn kauwgomactiviteiten in markten zoals de VS, Canada en Europa. De multinational verkoopt zijn kauwgumdivisie aan Perfetti Van Melle voor 1,35 miljard dollar wat overeenkomt met 15 keer het verwachte bedrijfsresultaat (ebitda).

Chocolade

Tegen 2030 wil Mondelez 90% van zijn omzet halen uit chocolade, koekjes en snoepgoed, categorieën waarin het bedrijf aanzienlijke groeimogelijkheden blijft zien. Vandaag bedraagt dit percentage 80%. De fabrikant blijft actief met kauwgom in groeimarkten zoals Latijns-Amerika, Azië, het Midden-Oosten en Afrika.

Het distribueert via twee fabrieken – een in de VS en een in Polen – en een reeks merken: Trident, Dentyne, Stimorol, Hollywood, V6, Chiclets, Bubbaloo, Bubblicious, Cachou Lajaunie, Negro en La Vosgienne. voor de overnemer Perfetti Van Melle, zijn deze merken een goede aanvulling op de portefeuille, bekend van Mentos, Chupa Chups, Frisk en Fruittella.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*