Mineraalwater Chaudfontaine steunt de heropbouw van de gemeente Chaudfontaine en schenkt 1 miljoen euro

.De recente overstromingen hebben enorme schade aangericht in ons land, maar ook in Chaudfontaine. De bottelarij van mineraalwater in Chaudfontaine bleef niet gespaard. Een herstart is echter een feit en Coca-Cola Services, Coca-Cola European Partners & The Coca-Cola Foundation hebben een budget van 1 miljoen euro aangekondigd om de gemeenschap van Chaudfontaine op allerlei manieren te helpen. Het geld zal worden gebruikt voor de wederopbouw van twee scholen in Chaudfontaine.

De overstromingen hebben vooral de inwoners van Chaudfontaine zelf getroffen. Mineraalwater Chaudfontaine is nauw verbonden met de gemeente Chaudfontaine, want deze plek vormt al 95 jaar de thuisbasis van het merk. Ook de mineraalwaterbottelarij in de vallei langs de rivier de Vesdre kwam helaas ook onder water te staan.

In de afgelopen weken is hard gewerkt om de bottelarij weer op gang te krijgen. Vandaag is het grootste deel van het productieapparaat weer in bedrijf en zijn de nodige kwaliteits- en veiligheidscontroles uitgevoerd. Dit is een belangrijke eerste stap in het streven van Chaudfontaine om de meeste productielijnen tegen het einde van de maand weer operationeel te krijgen.

Achmed Boumrah

“De inzet, vastberadenheid en kameraadschap van het hele team bij de wederopbouw van onze mineraalwaterbottelfabriek is inspirerend. Het is duidelijk dat iedereen een groot hart heeft voor Chaudfontaine. Ook onze klanten, die wij willen bedanken voor hun geduld, begrip en vertrouwen. Wij zijn zeer dankbaar voor al deze steun en samen zullen wij sterker uit deze ongekende situatie te voorschijn komen,” zegt Achmed Boumrah, site manager van Chaudfontaine.

Chaudfontaine voor Chaudfontaine: 1 miljoen euro en vrijwilligers

De wedergeboorte van Chaudfontaine gaat veel verder dan de reactivering van de fabriek voor het bottelen van mineraalwater. Het merk wil bijdragen tot de duurzame heropbouw van de gemeenschap van Chaudfontaine, die onlosmakelijk verbonden is met haar mineraalwater. Dit gebeurde onmiddellijk na de ramp met schenkingen van drank en kleding voor de behoeftigen. Op lange termijn heeft Coca-Cola echter een plan om de gemeenschap te blijven helpen bij de wederopbouw.

In totaal zijn Coca-Cola European Partners, Coca-Cola Services en de Coca-Cola Foundation van plan 1 miljoen euro bij te dragen. Via de Coca-Cola Foundation werd 250.000 euro geschonken aan het Belgische Rode Kruis om warme maaltijden te verstrekken aan slachtoffers van de overstromingen.

Pierre Hublet, adjunct-directeur van het Belgische Rode Kruis: “Wij zijn overweldigd door de grote solidariteit die de bevolking en de bedrijven aan de dag hebben gelegd. Dankzij de genereuze steun van de Coca-Cola Foundation kunnen wij een deel van ons voedselhulpprogramma financieren. Elke dag zullen 10.000 warme maaltijden worden uitgedeeld aan mensen en gezinnen die door de ramp zijn getroffen. Dit voedselhulpprogramma maakt deel uit van een reeks ondersteunende activiteiten die over een periode van acht maanden worden uitgevoerd.

Bovendien zullen Coca-Cola European Partners & Coca-Cola Services 750.000 euro schenken voor de heropbouw van twee scholen in Chaudfontaine. Dit initiatief zal in september ook bij de consumenten in Chaudfontaine worden gepromoot, want voor elke verkochte multipack1 zal 1 euro worden geschonken, voor een totaal van 750.000 euro.

Heropbouw scholen Vaux-sous-Chèvremont en Chaudfontaine-Source

“De catastrofale overstromingen die wij medio juli hebben doorgemaakt, hebben aanleiding gegeven tot buitengewone gebaren van solidariteit. Sommige bewoners verloren letterlijk alles. De schade, maar ook de noodzaak, is immens. Het sterke engagement van Coca-Cola en in het bijzonder van Chaudfontaine, waarmee wij een sterke en natuurlijke band hebben, zal het mogelijk maken de scholen van Vaux-sous-Chèvremont en Chaudfontaine-Source met voorrang te herbouwen. Honderden kinderen zullen binnenkort naar hun klaslokalen kunnen terugkeren, volledig gerenoveerd en voorzien van nieuw meubilair en uitrusting. Dit is uitstekend nieuws,” zegt Daniel Bacquelaine, burgemeester van Chaudfontaine.

Vrijwilligerswerk

Coca-Cola moedigt zijn werknemers ook aan vrijwilligerswerk te doen. Elke werknemer heeft twee betaalde werkdagen per jaar om vrijwilligerswerk te doen, en Coca-Cola roept zijn werknemers de komende weken op om deze dagen te gebruiken om te helpen bij de wederopbouw van Chaudfontaine. Het bedrijf heeft zich ten doel gesteld minstens 250 vrijwilligersdagen te besteden aan de wederopbouw van de twee scholen van Chaudfontaine en de rest van de gemeenschap. Op die manier verleent de onderneming niet alleen financiële steun, maar steken haar werknemers ook letterlijk de handen uit de mouwen. Chaudfontaine is er voor Chaudfontaine.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*