Miko neemt het Noorse Kaffebryggeriet over

Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, neemt in Noorwegen het koffieservicebedrijf Kaffebryggerriet over. Kaffebryggerriet, dat in Oslo gevestigd is, haalt meteen 21-tal medewerkers een omzet van ruim 5 miljoen euro.

Kaffebryggeriet is een Noorse koffieserviceoperatordie zich, net als Miko, toelegt op koffieservice aan de “out-of-home-markt”,het marktsegment waar koffie wordt verbruikt buiten de eigen huiselijke sfeerzoals in kantoren, horeca en instellingen. Bij Kaffebryggeriet ligt de focus opde kantorenmarkt. Bij die klanten worden kleine en middelgrote vendingmachinesin leasing geplaatst. Het bedrijf levert de ingrediënten zoals koffie, melk,thee en warme chocolade en staat ook garant voor een sterke dienstverlening diede klant een zorgeloze en aangename koffiepauze garandeert.

90% in handen van Miko

Miko was tot vandaag aanwezig in Noorwegen via een partnership met het koffieservicebedrijf A:KAFFE. Beide ondernemingen worden nu samengevoegd waarbij Miko na de merger 90 % van het nieuwe geheel in handen krijgt. Na deze operatie zal de jaaromzet er om en bij de 7 miljoen eurobedragen.

 Kaffebryggeriet speelde het klaar om devoorbije 3 jaar erkend te worden als “Gaselle onderneming”, vergelijkbaar met de gelijknamige bekroning voor ondernemers in Vlaanderen.

Actief onvernamebeleid in de Scandinavische regio

 Aldus Frans Van Tilborg, ceo van deMiko-groep: “Enkele jaren geleden zijn wij een actief overnamebeleid gestart inde Scandinavische regio. Niet alleen zijn de Scandinaviërs grotekoffieverbruikers, ook zijn ze zeer kwaliteitsbewust… een kolfje naar onze hand…Tevens is het zo dat de regio economisch relatief goed blijft presteren.Ondertussen zijn wij sterk vertegenwoordigd in Noorwegen, Zweden enDenemarken.”

OVER MIKO


Miko is al meer dan 200 jaar actief in koffieservice en sinds een 40-tal jaren in kunststofverpakkingen, en werd in1998 geïntroduceerd op Euronext Brussel. Miko volgt een “tweepijlerstrategie”waarbij de kernactiviteiten – koffieservice en kunststofverpakkingen – nagenoeg zelfstandige entiteiten zijn met elk hun eigen management, zodat beide activiteiten een eigen groeipad kunnen volgen. De groep haalde in 2017 eenomzet van 205 miljoen euro, waarvan 53 % in het koffiesegment en 47 % in het kunststofsegment. Miko is een internationale groep met eigen ondernemingen in België, Frankrijk, Engeland, Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen,Zweden, Polen, Tsjechië, Slowakije, Indonesië en Australië.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*