Met “Chaudfontaine voor Chaudfontaine” hielp de gelijknamige bottelarij (Coca Cola) om twee scholen weer op te bouwen

De overstromingen van juli van dit jaar liggen nog vers in het geheugen van de Belgen en vooral van de inwoners van de streek rond Luik, waar de schade enorm was. Ook de gemeente Chaudfontaine en de bottelarij van mineraalwater van Chaudfontaine werden niet gespaard. Aangezien Coca-Cola sterk aanwezig is in de regio en vrijwilligerswerk door haar werknemers aanmoedigt, had de onderneming toegezegd de gemeente Chaudfontaine met een miljoen euro te steunen. Op 28 oktober werd de laatste 750.000 euro overgemaakt.

Op donderdag 28 oktober 2021 was de doelstelling van 250 dagen vrijwilligerswerk door werknemers van Chaudfontaine reeds ruimschoots overschreden, en vanmorgen werd het project voor de heropbouw van twee door de ramp getroffen scholen officieel bezegeld in aanwezigheid van de betrokkenen met een donatie van 750.000 euro van Coca-Cola (Services en Coca-Cola Europacific Partners).

“Chaudfontaine voor Chaudfontaine”


De gemeente Chaudfontaine is de thuishaven van het Belgische mineraalwatermerk, en Coca-Cola en haar bottelarij in Chaudfontaine hebben zich altijd ingezet voor de gemeenschap. Op 28 oktober 2021 werd in aanwezigheid van de belanghebbenden het plan voor de wederopbouw van de twee getroffen scholen toegelicht. Om deze renovaties mogelijk te maken, kondigde Coca-Cola in augustus reeds een nieuwe donatie van 750.000 euro aan. De burgemeester van Chaudfontaine, het schepencollege voor onderwijs, de directeurs van de twee scholen en Coca-Cola maakten van de gelegenheid gebruik om de balans op te maken, maar vooral om naar de toekomst van de gemeenschap van Chaudfontaine te kijken. Na de overstromingen, is het tijd om een nieuw blad om te slaan.

Steun van de bottelarij

De burgemeester van Chaudfontaine, Daniel Bacquelaine, bedankte Coca-Cola en de bottelarij van Chaudfontaine voor hun inzet:”Na de dramatische overstromingen die we hebben meegemaakt, is er een buitengewone solidariteit ontstaan. Nadat het water zich had teruggetrokken, was onze prioriteit alles in het werk te stellen om ervoor te zorgen dat de bewoners in hun dorp konden blijven. Om deze uitdaging aan te gaan, konden wij onmiddellijk rekenen op de belangrijke en voortdurende steun van Coca-Cola en de bottelarij van Chaudfontaine. De containers werden aanvankelijk geplaatst totdat de scholen van Vaux-sous-Chèvremont en Chaudfontaine-Source waren herbouwd. Op lange termijn zal de donatie ook worden gebruikt om schoolreizen te organiseren. Deze donatie is van essentieel belang, zodat onze kinderen in de best mogelijke omstandigheden naar school kunnen terugkeren. In naam van de gemeenschap van Chaudfontaine, van alle inwoners en van mijzelf, wil ik Coca-Cola en de bottelarij van Chaudfontaine bedanken. De vele helpende handen zijn van onschatbare waarde.”

Werkenmersbanden versterkt

Achmed Boumrah, technisch directeur van de fabriek van Chaudfontaine: “Onmiddellijk na de overstromingen was onze prioriteit het terrein veilig te stellen, zodat onze werknemers veilig konden terugkeren. Sommigen van hen, van wie 95% in de regio woont, werden ook persoonlijk getroffen. Dus boden we hen psychologische steun om hen door deze moeilijke tijd te helpen. Het is niet te geloven, maar deze ramp heeft onze collega’s nog dichter bij elkaar gebracht. Zij hebben allen blijk gegeven van grote solidariteit en veerkracht. De motivatie om onze geliefde bottelarij in Chaudfontaine weer in bedrijf te nemen was groot: wij hebben zeer snel gehandeld om onze klanten en consumenten zo goed mogelijk van dienst te zijn en te informeren. Gevolg: twee maanden na de ramp werden de leveringen half september hervat”.

Donatie 1 miljoen & meer dan 250 dagen dienstverlening aan de gemeenschap


In augustus kondigden Coca-Cola Services, Coca-Cola Europacific Partners en de Coca-Cola Foundation aan een budget van 1 miljoen euro vrij te maken om de gemeenschap te steunen en Chaudfontaine op een duurzame manier opnieuw op te bouwen. De Coca-Cola Foundation doneerde onmiddellijk €250.000 aan het Belgische Rode Kruis om warme maaltijden te verstrekken aan slachtoffers van de overstroming, terwijl Coca-Cola Services en Coca-Cola Europacific Partners momenteel de resterende €750.000 vrijmaken via een consumentencampagne: 1 euro zal worden gedoneerd voor elke multipack* die wordt gekocht. Tenslotte werd het logo van het multipack van Chaudfontaine aangepast om te verwijzen naar “Een hart voor Chaudfontaine”, een visualisering die de voortdurende steun van de mineraalwaterproducent Chaudfontaine aan de gemeenschap illustreert.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*