Meer natuurlijke en organische leveranciers dan ooit

Beurs HI Europe & Na (Health ingredients Europe & Natural) bereikt nieuw exposantenrecord voor fabrikanten van natuurlijke en biologische ingrediënten

 De grote vraag van consumenten naar biologische producten en voedingsmiddelen met natuurlijke ingrediënten komt dit jaar tot uiting in het brede aanbod van producten van Health ingredients Europe & Natural. Onder de claim “Natural & Organic” zullen meer dan 100 exposanten hun nieuwe ontwikkelingen presenteren – van superfoods en natuurlijke smaken en extracten tot plantaardige eindproducten. Van 27 tot 29 november in Frankfurt krijgen vakbezoekers een uitgebreid overzicht van deze categorieën op 4.000 m², en zullen ze profiteren van een breed scala aan verdere educatieve en netwerkmogelijkheden.

Tegenwoordig verwachten consumenten veel meer van functionele voedingsmiddelen dan een paar jaar geleden: naast een gezondheidsvoordeel, een natuurlijke oorsprong of zelfs biologische teelt, zijn duurzaamheid en ethische kwaliteiten ook erg gewild. Met een breed scala aan exposanten die dergelijke ingrediënten aanbieden – waaronder Agrana, KSM66-Ashwaganda en Plantex – en een uitgebreid educatief programma is Hi Europe & Ni een waardevolle inspiratiebron voor vakbezoekers uit de gezondheids- en voedingsindustrie.

Natuurlijke ingrediënten in trek
Volgens een enquête uitgevoerd door Mintel vorig jaar, gaf ongeveer 70 procent van de ondervraagde mensen de voorkeur aan voedingsmiddelen met natuurlijke ingrediënten. Fabrikanten hebben dit verzoek erkend door een constant groeiende verscheidenheid aan nieuwe en innovatieve producten aan te bieden. In vergelijking met Hi Europe & Ni 2016 is het aantal exposanten binnen het ‘Paviljoen voor natuurlijke ingrediënten’ dit jaar dan ook verdubbeld.

Talrijke expertlezingen zullen inzicht bieden in uitdagingen en oplossingen met betrekking tot natuurlijke alternatieven: Leonhard Thunn-Hohenstein, Key Account Manager bij AstaReal, bijvoorbeeld, spreekt in het gratis te volgen programma van Supplier Solutions Theater over natuurlijke astaxanthine uit algen om de gezondheid van het oog te verbeteren . Tijdens de tweedaagse Hi Conference, zal Grégory Dubourg, CEO van Nutrikéo, een aantal van de van nature functionele ingrediënten verkennen die in de schijnwerpers staan als kurkuma, ashwagandha en spirulina in zijn sessie: “Producten ontwikkelen met natuurlijke functionele ingrediënten”.
Tijdens de Plant-based Experience kunnen bezoekers zich informeren over de huidige trends en ervaren de groeiende verscheidenheid aan plantaardige producten in samenwerking met ProVeg International, die ook een Plant-based Innovation Tour zal organiseren met exposanten met nieuwe, op planten gebaseerde producten. oplossingen. Daarnaast zullen exposanten met natuurlijke oplossingen deel uitmaken van het label Innovation Tour on Clean, vertrouwen en transparantie van Nutrimarketing.

Biologische kwaliteit: wat willen consumenten, wat hebben fabrikanten nodig?
Dit jaar moest organisator UBM het “Organic Pavilion” met meer dan 60 procent vergroten vanwege het enorme aantal vragen van exposanten. Voor Amishi Takalkar, CEO van Nailbiter, is een biologisch certificaat nu een kwaliteitskenmerk geworden van de producten van veel bedrijven. We beginnen in te zien dat biologisch mainstream gaat, net als natuurlijk. Meer grote CPG-bedrijven lanceren hun biologische merken of labels. Organisch, naar mijn mening, wordt bijna een tafelzet voor merken die serieus genomen willen worden, en gezien worden als gezond of ‘beter voor jou’. “

In de gratis te bezoeken “Organic Spotlight” in het Industry Insights Theater, presenteert Takalkar de organische trend vanuit het oogpunt van de consument. Marlene Milan, onderzoeksmedewerker van het onderzoeksinstituut voor biologische landbouw (FiBL), zal ook informatie verstrekken over de normen waaraan bedrijven moeten voldoen als ze ingrediënten van biologische kwaliteit willen aanbieden in de EU, en met name op de Duitse markt. Ze is ervan overtuigd dat consumenten zich niet tijdelijk tot biologische producten wenden: “Zodra een mainstream-shopper biologisch gaat, is het erg moeilijk om ze terug te brengen naar de reguliere markt. Veel klanten gaan naar binnen en kopen de merken waarvan ze weten dat ze leuk vinden, maar als ik in die winkel ben en iets ziet dat er beter of gezonder uitziet en ik het probeer en het leuk vind, is de kans groot dat ik misschien niet terugga. “

U vindt een gedetailleerd overzicht van de lezingen die worden aangeboden in het gratis te volgen Solutions Solutions Theater en Industry Insights Theatre, evenals de Hi Conference-aanbiedingen, onder de volgende link https://www.figlobal.com/hieurope/de /agenda. Je kunt je hier aanmelden voor de gratis te bezoeken Innovation Tours: https://www.figlobal.com/hieurope/innovation-tours-0. Kaarten voor de Hallo-conferentie zijn beschikbaar op https://www.figlobal.com/hieurope/de/conferences.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*