Lotus Bakeries verwerft minderheidsparticipatie in Oot

Lotus Bakeries heeft via haar corporate venture fonds FF2032 een minderheidsparticipatie genomen in het Nederlandse direct-to-consumer merk Oot, gekend voor suikervrije granola’s. Dat heeft het Belgische koekjesbedrijf maandag 12 mei bekendgemaakt.

Oot begon in 2018 als een klein ontbijtmerk dat suikerarme granola vers uit de oven verscheept. Het bedrijf is de afgelopen drie jaar sterk gegroeid en heeft nu 45.000 klanten in Nederland en België. Vorig jaar groeide Oot met meer dan 300%. Deze snelle groei en het feit dat Oot een gevestigd concept van direct-to-consumer verkoop heeft, trok de aandacht van Lotus Bakeries”, zegt Isabelle Mas, managing director van Natural Food Lotus Bakeries, in een commentaar.

Oot, opgericht door Valentine van der Lande, heeft op 1 februari Marieke Hermans aangenomen als directeur van het in Amsterdam gevestigde bedrijf. Van der Lande zou zich meer richten op het uitbreiden van het assortiment en het ontwikkelen van externe relaties.

Lotus Bakeries heeft een aantal merken zoals Lotus, Peijnenburg en Biscoff, maar ook Nakd Wholefoods.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*