Lidl en AH steken de draak met regionale prijsverschillen bij Colruyt

Dat een product in de ene winkel van Colruyt soms dubbel zoveel kan kosten als in de andere, deed vorige week flink wat stof opwaaien in de media. Twee concurrenten reageerden al snel met een knipoog op de hetze.

“Overal even laag”

“Je hoeft niet te verhuizen voor een goede deal,” luidt het bij Albert Heijn. De advertentie toont 38 identieke potten mayonaise, één voor elke huidige vestiging van de retailer in België. Allemaal hebben ze dezelfde prijs: 94 cent. “Onze prijzen zijn overal gelijk”, is dan ook de baseline. Met de advertentie reageert Albert Heijn op de reportage die VTM Nieuws vorige week donderdag uitzond naar aanleiding van een artikel dat eerder op retaildetail.be verscheen. Daaruit bleek dat de prijzen in verschillende Colruytwinkels soms sterk uiteenlopen, omdat de keten reageert op acties van lokale of regionale concurrenten.

Ook Lidl heeft een ludieke reactie gepubliceerd: die keten introduceert de ‘gele telefoon’ voor klanten die ontdekken dat een product in ‘hun’ Lidl duurder is dan in een andere vestiging van de discounter. Een duidelijke verwijzing naar de rode telefoon bij Colruyt, het nummer dat consumenten kunnen bellen als ze ergens een lagere prijs hebben gezien. “Bij Lidl zijn de prijzen in alle winkels even laag”, luidt de boodschap.

Bron: Retail  Detail

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*