Let’s go Yellow zet Agristo in ‘beweging’

Agristo, Belgische wereldspeler in diepgevroren aardappelspecialiteiten, staat er al langer om bekend dat het zijn medewerkers centraal stelt, maar met zijn nieuwe Well-Being beleid slaagt het bedrijf er nu nog beter in om een aanpak op maat van zijn medewerkers uit te stippelen.

“We willen dat medewerkers zich ‘jeunen’ in hun job bij Agristo”, staat in dikke letters in de missie van het bedrijf. En dat willen ze ook waarmaken. Om die reden versterkt Well-Being Manager Areta Lombary sinds enkele maanden de personeelsdienst onder leiding van HR Director Evelien Vermandere. “We willen met onze aanpak een stap verder gaan dan alleen maar vers fruit aan te bieden en leuke activiteiten te voorzien om de funfactor te verhogen. En omdat ‘jeunen’ niet voor iedereen hetzelfde is, bieden we een mix van activiteiten aan rond diverse thema’s: beweging, gezonde voeding, veerkracht en persoonlijke coaching en ontwikkeling. In onze aanpak houden we er rekening mee dat iedereen uniek is. Er is dan ook voor elk wat wils”, klinkt het.

Onder de campagne ‘Let’s go Yellow’ lanceert Agristo zijn Well-Being beleid.

Let’s go Yellow en Tour d’Agristo

Dat het innoverende aardappelbedrijf ook hier weer meer dan de voor de hand liggende zaken aanbiedt, zal niet verbazen. “We baseren ons vooral op de ideeën die medewerkers aanbrengen. Zo zijn we ertoe gekomen een Tour d’Agristo te organiseren van onze site in Tilburg naar de site in Harelbeke, een initiatief van onze fietsende collega’s. Maar we maken er meteen een gezinsevent van, waar iedereen samen kan wandelen, fietsen en lopen tussen alle Agristo-sites. Dit kadert perfect in ons beleid als familiebedrijf.”

Fitheidstest

“Onlangs boden we de medewerkers ook een fitheidstest aan. Op basis van hun resultaten kregen ze een persoonlijk oefenschema. Intussen kunnen ze nagaan of hun conditie beter is geworden. Collega’s gaan over de middag of na de werkuren vaak ook samen wandelen, lopen of zwemmen. Om elkaar te vinden spreken ze af via een intern platform. Het zijn allemaal activiteiten die de sfeer ten goede komen.”

Agristo neemt ook zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid op. Binnenkort zullen medewerkers in het kader van een duurzaam woon-werkverkeer aan een voordelig tarief een fiets kunnen leasen.

Gerichte coaching

“We voorzien voor al onze leidinggevenden, gaande van ploegchef tot manager, een interne leadershiptraining. We brengen hen vanuit de 4 sites en het hoofdkantoor samen om praktijkgericht rond specifieke thema’s te werken en best practices te delen.”

“De invulling van de thema’s wordt volledig bepaald door de behoeften en noden die leven bij de leidinggevenden. Door in vertrouwelijke en open sfeer ervaringen te delen met collega’s uit andere afdelingen en sites, leren de collega’s elkaar ook beter kennen en versterken we de onderlinge interactie. Dit is zonder twijfel een meerwaarde voor henzelf en voor ons bedrijf.”

Dat Well-Being bij Agristo een breed begrip is, hoeft geen betoog.

Op de foto zie je vlnr. Evelien Vermandere – HR Director en Areta Lombary – Well-Being Manager.

www.agristo.com – jobs.agristo.com

Over Agristo Agristo, opgericht in 1986, is een dynamische familieonderneming, gespecialiseerd in de productie van diepgevroren en voorgebakken aardappelproducten.  Het bedrijf, met hoofdkantoor in het Belgische Harelbeke en drie bijkomende productievestigingen in Tilburg (N), Nazareth (B) en Wielsbeke (B) biedt een uiterst gevarieerd en compleet assortiment van frieten en andere aardappelspecialiteiten. De afgewerkte producten vinden wereldwijd hun afzet, en dit voornamelijk binnen het ‘private label’ marktsegment. In totaal stelt Agristo ruim 870 medewerkers te werk. Sedert de oprichting in is de productiecapaciteit gestegen tot 750.000 ton afgewerkt product per jaar, wat resulteert in een omzet van 570 miljoen euro.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*