La Morella Nuts zet wereldwijde expansie in

La Morella Nuts, die op noten gebaseerde basisproducten levert voor voor professionelen en industriëlen, kondigde gisteren 19 november 2020 aan dat Barry Calleabut zich opmaakt voor een wereldwijde expansie van deze notendivisie. Ondertussen is La Morella Nuts al decennia actief in Spanje en heeft daar heel wat ervaring opgedaan in het Mediterrane Noten Ambacht. Met de wereldwijde expansie speelt La Morella Nut in op de groeiende vraag naar gezonde verwen- en plantaardige producten.

La Morella Nuts zet wereldwijde expansie in

https://drive.google.com/drive/folders/1D96DNHKjUTHKxwBxMPr5ozKxeg0WusQ0


Net als de mediterrane levensstijl, zijn millennials en centennials uit de hele wereld op zoek naar smakelijke, nutriëntenrijke voeding & dranken zoals plantaardige, veganistische zuivel en allerlei vleesvervangers. Sinds de pandemie neemt de behoefte aan gezonde en duurzame opties ook onder oudere generaties toe. De smaak, textuur en gezondheidsvoordelen die noten bieden, verhogen de populariteit van deze categorie nog meer.

Plantaardige zuivel op basis van noten

Amandel is het populairste melkalternatief en de marktleider in de categorie plantaardige dranken, die alleen al in de VS meer dan 1 miljard dollar per jaar aan omzet vertegenwoordigt. Hazelnoot en cashew worden ook steeds populairder. Tussen 2015 en 2019 is de hoeveelheid veganistische dranken op basis van noten, desserts en diepvriesdesserts verdrievoudigd2. De wereldwijde markt voor niet-zuivelproducten zal naar verwachting tot 2024 jaarlijks stijgen in dranken (6,3%), yoghurt (16,7%) en ijs (21,6%).

La Morella Nuts zet wereldwijde expansie in
Pablo Perversi

Pablo Perversi, Chief Innovation, Sustainability & Quality Officer en Global Head of Gourmet bij Barry Callebaut, zei: “Met ons merk La Morella Nuts bieden we ambachtslui en de industrie producten aan die smakelijk, voedzaam en goed voor de planeet zijn. Precies wat de volgende generatie consumenten over de hele wereld zoekt.

Global Center of Expertise for nuts wil innovatie stimuleren

La Morella Nuts zet wereldwijde expansie in

La Morella Nuts zal zich vanaf vandaag verder uitbreiden in Europa en Azië-Pacific. De uitbreiding van Noord-Amerika begint in 2021. Met de nieuwe plannen en de opening van het Global Center of Expertise for nuts wil La Morella oplossingen bieden aan merken en ambachtslui over de hele wereld.
Om oplossingen te bieden aan merken en professionelen combineert het state-of-the art centrum in Reus, Spanje, expertise op het gebied van smaak en textuur, origine en duurzaamheid, evenals applicatiekennis. Het merk verwelkomt ook academici en notenverenigingen in het centrum om de kennis over noten verder te ontwikkelen en te verbreden.
Het biedt een meeslepende virtuele en fysieke reis van de mediterrane notenboomgaarden naar de consumententoepassingen. Met het gebruik van de Nut Sensory Language leren klanten hoe ze met noten de beleving van hun producten qua smaak, textuur en bite kunnen optimaliseren.

Breed palet aan smaken met nieuwe specialiteiten voor noten


Met tientallen jaren ervaring in Mediterranean Nut Craft staat La Morella Nuts bekend als leverancier van hoogwaardige notenproducten, van gekarameliseerde stukken tot geroosterde gemalen notenpasta’s. Door gebruik te maken van haar expertise introduceert La Morella Nuts een toegewijd notenassortiment voor plantaardige dranken, snacks en diepvriesproducten voor merken en ambachtslieden. Het assortiment bestaat uit een selectie van vullingen en notenpasta’s, ook wel bekend als notenboter. Het is gemaakt van onder andere amandelen, pistachenoten en hazelnoten. Een breed palet aan smaken wordt gemaakt dankzij verschillende niveaus van roosteren. Het gamma is beschikbaar zonder zuivel, enkelvoudig en biologisch op aanvraag. De ingrediënten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in heel Europa en Azië-Pacific. Het notenmerk is van plan om in de tweede helft van 2021 een assortiment te introduceren in Noord-Amerika.

Duurzaamheid

Als onderdeel van het engagement van Barry Callebaut op het vlak van duurzaamheid wil La Morella Nuts de toekomst van de noten veiligstellen door de belangrijkste thema’s in de sector aan te pakken, zoals waterschaarste en het verlies aan biodiversiteit. La Morella Nuts streeft ernaar om alle noten in 2025 duurzaam te produceren.

La Morella Nuts zet wereldwijde expansie in
La Morella Nuts La Morella Nuts is gevestigd in Reus, een deel van de belangrijkste notenproducerende regio van Spanje, en is opgericht in 1986. Het werd in 2012 door Barry Callebaut overgenomen als onderdeel van de strategie van de Groep om producten met toegevoegde waarde aan te bieden als aanvulling op zijn chocoladeaanbod.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*