Kraft Heinz verhuist Belgisch hoofdkantoor naar Antwerpen (Berchem)

Het Belgisch hoofdkantoor van Kraft Heinz, de vijfde grootste voedings- en drankenproducent ter wereld, is onlangs verhuisd van Turnhout naar Antwerpen (Berchem). Het merk heeft grote ambities voor België en wou daarom verhuizen naar een locatie in de stad om het bedrijf geografisch toegankelijker te maken en nieuw talent aan te trekken.

De Amerikaanse voedings- en drankenproducent Kraft Heinz, die dit jaar het 150-jarige bestaan viert van het merk Heinz, verhuisde onlangs zijn Belgische kantoor naar Berchem in Antwerpen. Hiervoor was het bedrijf sinds 2000 gevestigd in Turnhout. Kraft Heinz is de vijfde grootste voedings-en drankenproducent ter wereld en wil zijn transformatie en groei ook in België verder uitbouwen. Hiervoor was een nieuwe locatie nodig. Het gloednieuwe Belgische hoofdkantoor bevindt zich in het innoverende werkconcept MeetDistrict vlakbij Berchem station en vlak naast de E19.

De stad

De keuze om te verhuizen werd gemaakt op basis van relocaties die eerder plaatsvonden in Amsterdam en Londen. Het verhuizen naar het centrum van een grote stad brengt heel wat voordelen met zich mee. De kantoren in de stad zijn vlotter bereikbaar met het openbaar vervoer, waardoor werknemers niet meer met de wagen hoeven te komen. Ook nieuw talent en pas afgestudeerden worden meer aangetrokken door kantoren die in een stad gevestigd zijn. Ten slotte biedt een centrumlocatie een aangenamere werkomgeving voor de werknemers door de nabijheid van verschillende faciliteiten. In Antwerpen bevinden de werknemers zich bijvoorbeeld op loopafstand van het Middelheimmuseum.

Opleidingen

Bij Kraft Heinz staan de medewerkers centraal. Het bedrijf investeert voortdurend in opleidingen, werkt aan het opbouwen van vaardigheden en biedt afgestudeerden relevante programma’s aan. Hierdoor kan the Kraft Heinz Company internationaal toptalent aantrekken, die ze voortbouwend op diversiteit en een sterke meritocratiecultuur, uitdagende en gevarieerde loopbaantrajecten kunnen aanbieden.

Cohesie tussen de medewerkers verbeteren

In het nieuwe Kraft Heinz kantoor in Antwerpen is er meer ruimte voor vergaderzalen en videoconferentieruimtes en werd ook de IT-infrastructuur verbeterd. Daarnaast kunnen de medewerkers hun creativiteit kwijt in de pitch arena en ontspannen aan de ping pong tafel of de walking desk. Dit zorgt voor meer cohesie tussen de medewerkers wat bijdraagt om de visie van Kraft Heinz “To be the best food company, growing a better world” elke dag in de praktijk om te zetten.

Carlos Faria, Managing Director van Kraft Heinz Benelux, is opgetogen over deze verhuis: “Wij zijn heel enthousiast over deze nieuwe locatie. We willen onze ambities verwezenlijken en onze groei en innovatie verderzetten. Daarom moesten we meer connecties creëren om ook lokale partnerships te bevorderen. We zien alvast dat de werknemers zich hier goed voelen en het welzijn van onze mensen komt natuurlijk altijd op de eerste plaats.”

Relevantie van het merk

Carlos Faria (33) ziet het als zijn taak om ervoor te zorgen dat het merk Heinz net zo relevant blijft voor de komende generaties van consumenten dan de afgelopen 150 jaar. Daarbij is het belangrijk om de merkwaarde en de groei van de Kraft Heinz topmerken op de Belgische en Nederlandse markt (Heinz, Kwatta, Weight Watchers, Brinta, etc.) verder te stimuleren.

Carlos is sinds 2013 in dienst bij The Kraft Heinz Company en werkte eerder in Londen, Madrid, Zeist en nu in Amsterdam.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*