Joyvalle® en Too Good To Go bundelen de krachten om melkverspilling tegen te gaan

Het Belgische zuivelmerk Joyvalle® en Too Good To Go, de gratis voedselverspillingsapp, slaan de handen in elkaar om melkverspilling aan te pakken. Het “kijk, ruik, proef”-pictogram op de verpakking wil mensen aanmoedigen hun zintuigen te gebruiken alvorens een product weg te gooien.

U weet hoe het gaat: een fles melk die helemaal achteraan in de kast is vergeten, belandt ongeopend in de vuilnisbak. Met de juiste opslag van zuivelproducten en de het gebruik van uw zintuigen, kunt u veel geld verdienen. Een winst voor uw portemonnee en een winst voor onze planeet. De invoering van het “kijk, ruik, proef”-pictogram op de verpakking is een nieuwe grote stap in de goede richting voor de Belgische consument.

“kijk, ruik, proef”-pictogram


Joyvalle® staat garant voor de kwaliteit van Belgische AA-melk. Om ervoor te zorgen dat deze kwaliteit zoveel mogelijk behouden blijft, gebruiken wij de term “ten minste houdbaar tot”. Om consumenten erop te wijzen dat melk ook na deze datum nog kan worden bewaard, heeft Joyvalle® samen met Too Good To Go het pictogram “kijk, ruik, proef”-pictogram naast de datum op alle verpakkingen geplaatst.

Dit slimme pictogram is een nieuwe stap om van de Belgische consument een betere leerling te maken. De gezamenlijke boodschap van Too Good To Go en Joyvalle is dan ook heel duidelijk: gebruik je zintuigen voordat je voedsel weggooit. Het “kijk, ruik, proef”-pictogram herinnert u eraan dat het product na de houdbaarheidsdatum meestal nog goed is.

Samenwerking tussen Joyvalle en Too Good To Go

Karen Van der Perre, Brand Manager van Joyvalle®, is er trots op dat FrieslandCampina samenwerkt met Too Good To Go: “De verpakking houdt onze zuivelproducten veilig en vers. Ze zorgen ervoor dat de producten langer meegaan. Bij FrieslandCampina hechten we veel waarde aan duurzaamheid en het verminderen van voedselverspilling is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom dragen wij graag bij tot de bewustmaking met het “kijk, ruik, proef”-pictogram op onze verpakkingen. “


Franco Prontera, Country Manager van Too Good To Go België, is blij met de samenwerking met zuivelonderneming FrieslandCampina: “We zijn erg blij dat FrieslandCampina onze missie steunt om voedselverspilling zoveel mogelijk te voorkomen. Bewustmaking van de consument is hierbij een zeer belangrijke factor. Wist u bijvoorbeeld dat melk nog lang na de houdbaarheidsdatum eetbaar is? Partnerschappen zoals deze kunnen enerzijds de consument bewuster maken en anderzijds een direct effect hebben op de voedselverspilling.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*