
Isabel Baert, toekomstig CEO van Neuhaus, is al geruime tijd in dienst van het bedrijf en kwam in 2017 over van lingeriebedrijf Van de Velde. Ze heeft verschillende functies bekleed binnen Neuhaus, waaronder Head of Sales Channels en Commercial Director verantwoordelijk voor wereldwijde marketing. Op 1 november treedt ze aan als CEO en volgt ze Ignace Van Doorselaere op.
Isabel Baert, toekomstig CEO van Neuhaus, dankt de aandeelhouders, in het bijzonder de Belgische holding Bois Sauvage, voor het toevertrouwen van het management van het bedrijf aan haar. Ze bevestigt haar engagement om het bedrijf verder uit te bouwen op zijn bestaande fundamenten. Neuhaus, dat een onafhankelijk Belgisch bedrijf is gebleven ondanks de consolidatie van de chocolade-industrie, stelt momenteel ongeveer 150 mensen tewerk en heeft een netwerk van ongeveer 700 verkooppunten wereldwijd, met een belangrijke aanwezigheid in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, evenals in luchthavens.
Baert vertelt over de uitdagingen van de laatste jaren: “We enken aan de COVID-19 pandemie, de stijgende grondstofprijzen en de impact van de oorlog in Oekraïne. Ondanks deze hindernissen boekte Neuhaus in 2022 een recordjaar met een omzet van €116 miljoen en een bedrijfswinst van €16 miljoen.
Doelstellingen
Baert heeft drie belangrijke doelstellingen geformuleerd voor haar mandaat: de omzet verder laten groeien, met een bijzondere focus op expansie in Noord-Amerika; het bedrijf moderniseren om de productiviteit te verbeteren; en een bedrijfscultuur behouden die de ontwikkeling van de vaardigheden van het personeel stimuleert.
Demissionair Ceo Ignace Van Doorselaere
Ignace Van Doorselaere, CEO van Neuhaus, stapt op 1 november op. Hij wordt vervangen door Isabel Baert, die al enkele jaren deel uitmaakt van het directiecomité van Neuhaus. Van Doorselaere zegt dat zijn vertrek niet het gevolg is van een conflict, maar eerder een positieve keuze om een nieuwe en spannende uitdaging aan te gaan, hoewel hij de details van deze nieuwe onderneming nog niet bekend heeft gemaakt. Hij wijst erop dat het niet om Elia of een chocolade- of lingeriebedrijf zal gaan. Ignace Van Doorselaere heeft tijdens zijn carrière verschillende managementfuncties bekleed, onder andere bij Puratos, Interbrew (voorloper van AB InBev) en als CEO van Van De Velde. Naast zijn rol bij Neuhaus zetelt hij in de raad van bestuur van verschillende andere bedrijven. Isabel Baert, die hem zal vervangen, is lid van het Directiecomité van Neuhaus sinds 2017 en was voordien Commercieel Directeur en Hoofd Global Marketing. Ook zij kwam zes jaar geleden over van Van De Velde. Ignace Van Doorselaere, CEO van Neuhaus, benadrukte een aantal van de prestaties van het bedrijf tijdens zijn ambtstermijn, waaronder het ontwikkelen van een langetermijnvisie voor omzetgroei en het implementeren van een gerichte strategie voor online en offline distributiekanalen. Toen hij het bedrijf overnam, had Neuhaus een omzet van €88 miljoen en een EBITDA van €11 miljoen. Vorig jaar bedroegen deze cijfers respectievelijk €116 miljoen en €16 miljoen, ondanks uitdagingen zoals de COVID-19 pandemie, de oorlog in Oekraïne en de salmonellacrisis bij hun leverancier Barry Callebaut.
Geef als eerste een reactie