In Nederland wint Coca-Cola Gouden Wheel met Fuze Tea

Coca-Cola heeft donderdag 11 april 2019 de Gouden Wheel gewonnen. Fuze Tea is beoordeeld als de beste nieuwe productintroductie van 2018.

Wheel-jury onder de indruk van Fuze Tea

De jury toont zich onder de indruk van de dominantie van de introductie die meteen indrukwekkende omzetten aan de markt toevoegt. Daarbij speelt het lef om het nieuwe merk ijsthee breed weg te zetten met veel varianten, maar ook door gelijktijdige introductie in het retail- en horeca-kanaal een rol in de keuze Fuze Tea tot winnaar uit te roepen.

duiding

Vorig jaar introduceerde Coca Cola Fuze Tea met de slogan “Schenk jezelf wat me-time”

IJsthee is na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. zei Céline van den Rijn, marketing directeur Coca-Cola Services in januari 2018 bij de introductie: “De ready-to-drink thee-categorie is een belangrijk segment dat in 2017 met 3% in waarde en volume[2] groeide in België. Wij geloven dat de tijd rijp is ons Coca-Cola merkenportfolio nog te verbreden door het bereik van onze theemerken uit te breiden en een belangrijke rol te spelen in deze categorie.”

Bovendien stijgt de vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Daarom komt de introductie van Fuze Tea, als nieuwe grote speler, op een goed moment. Met de sign-off ‘Schenk jezelf wat me-time’, speelt het merk in op momenten waarop consumenten wat tijd voor zichzelf willen nemen.

Naast de Gouden Wheel nam Coca-Cola de Wheel of Retail in de categorie Frisdranken en de Special Wheel Consumentenprijs in ontvangst.

Duurzaam ingekochte thee

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het recent gelanceerde West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, verpakkingen en maatschappelijke betrokkenheid belangrijke pijlers. Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee die afkomstig is van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegheid en scholing.

Bron: Distrifood Extra

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*