Stephanie Joris, first lady van horecazaak Posterijen in Sint-Truiden, heeft haar eigen koffiemerk gelanceerd. Elouise, zoals de gemalen bonen worden genoemd, is ontwikkeld met de hulp van de plaatselijke koffiebrander Gimo.
“Terwijl mensen thuis hun favoriete koffie kiezen, is een kopje in een winkel vaak saai en eenvormig”, legt Stephanie Joris uit, “dus ging ik op zoek naar een koffie waarmee we ons bij Posterijen zouden kunnen onderscheiden. Iets unieks, iets waar mensen speciaal voor naar onze winkel komen en dat bijdraagt aan de algehele ervaring.
Stephanie wendde zich tot koffiebrander Gimo Caffè, eveneens gevestigd in Sint-Truiden: “Samen ontwikkelden we een private label waarbij de melange van geselecteerde koffiebonen een unieke smaak geeft. Daarbij hebben we geen risico’s genomen. Onze vaste klanten kregen de gelegenheid de eerste melanges te proeven en hun mening te geven. En ze waren het eens: zacht met karakter. Maar toen was de koffie er, maar hadden we nog geen naam… “Totdat iemand over ons meisje zei: ze is heel lief, maar heeft wél karakter….. Dus de puzzel viel op zijn plaats en we kozen Elouise als ons merk.
Elouise koffie kan niet alleen in de horecazaak worden gedronken, maar kan er ook worden gekocht.
Geef als eerste een reactie