
Dat de evenementen- en beurssector herleeft, is ook te merken bij de vakbeurs Horeca Expo, die in november opnieuw alle 8 hallen van Flanders Expo Gent zal innemen. Met nog 5 maanden voor de boeg, is dan ook al meer dan 75% van de beschikbare oppervlakte definitief bevestigd. De A-merken hebben na de corona-editie duidelijk de weg naar de beurs terug gevonden.

De aanwezige exposanten vertegenwoordigen een mooie mix van zowel gevestigde waarden als nieuwkomers op de markt. Ze zorgen voor een kwalitatief en innovatief totaalaanbod dat de top binnen elk segment in de spots zet. De beurs pakt ter gelegenheid van de 33ste editie uit met een volledig nieuwe en verfrissende huisstijl.
Nog meer duurzaam en digitaal


De digitalisering zet zich verder door, en nieuwe technologieën volgen elkaar in snel tempo op. In de hallen 1 & 3 vindt de beursbezoeker een brede waaier aan digitale oplossingen.
Ook sustainability is een belangrijk en wederkerend thema. Er wordt een uitgebreid aanbod van producten en diensten gepresenteerd die zorgen voor een duurzame(re) aanpak binnen elke horecazaak.
Het ruime exposantenaanbod wordt de komende editie verder aangevuld met o.a. leveranciers van Mediterrane producten. Deze specialiteiten worden gecentraliseerd in hal 3.
Traditiegetrouw worden beloftevolle starters in de kijker geplaatst. In hal 4 wordt een start-up zone gecreëerd met 14 bedrijven die een introductie willen maken op de markt. Een uitgelezen springplank om de nodige bekendheid te verwerven.
De lijst met reeds ingeschreven exposanten is op www.horecaexpo.be beschikbaar. Deze wordt dagelijks aangevuld met nieuwe deelnemers.
Méér dan een beurs

Naast het ruime exposantenaanbod zijn er na corona, terug meer mogelijkheden voor sterke extra content met tal van boeiende presentaties en prestigieuze wedstrijden zoals Jong Talent Trophée Auguste Escoffier Benelux, Eerste Kok van België door Club Prosper Montagné en de Viskok van het Jaar.
Ook innovatie en inspiratie worden opnieuw hoog in het vaandel gedragen. Met de Innovation Awards bekroont Horeca Expo de meest innovatieve producten of diensten die vernieuwend zijn binnen de sector of een oplossing kunnen bieden in vele horecazaken, dit binnen de categorieën: food, beverages, technology, kitchen equipment en furniture & decoration.
Uit alle inzendingen wordt tevens één winnaar gekozen die met een Sustainability Award naar huis gaat. Ook de vakbezoekers krijgen een stem. Zij bepalen welke genomineerde met de Visitor’s Choice aan de haal gaat.
Chef’s Place

In hal 8 vormt Chef’s Place een unieke belevingszone in een sfeervol kader waar een select aantal exposanten een topaanbod biedt van delicatessen, wijn, spirits, tableware en decoratie. Alles draait er rond de essentie van het product: puur, eerlijk en top. Met een extra focus op de stijgende aandacht voor de lokale footprint en de korte keten.
De Masterclasses bieden de gelegenheid om van dichtbij de nieuwste trends en technieken van topchefs te volgen. Dit jaarlijkse netwerkmoment is enkel toegankelijk op uitnodiging.
Geef als eerste een reactie