Honest, heerlijk en eerlijk, bijkomend gamma Lemonade én Tea op de Belgische markt

HONEST® heeft een duidelijke missie: eenvoud bevorderen in een enorm complexe wereld. En dat doet het merk dankzij een heerlijk assortiment biologische, verfrissende, maar vooral eerlijke drankjes. HONEST® staat met andere woorden voor heerlijk én eerlijk, of het nu gaat over de ingrediënten of de volledig recycleerbare flesjes(1). HONEST® breidt zijn gamma nu ook uit en lanceert HONEST® Tea en HONEST® Lemonade op de Belgische en Luxemburgse markt.

2 lanceringen, 4 heerlijke nieuwe smaken

Coca-Cola introduceerde in mei 2018(2) over heel Europa HONEST®, een nieuw biologisch assortiment aan theedranken, koude koffiedranken, vruchtenlimonades en fruitige kruidentheeinfusies. Het Belgische gamma dat tot nu toe bestaat uit HONEST® Fruity Infusions en HONEST® Kids wordt sedert 18 juli 2019 uitgebreid met 2 nieuwe productlijnen: HONEST® Tea en HONEST® Lemonade.

Beide productlijnen brengen meteen 2 heerlijk eerlijke varianten met zich mee. De HONEST® Tea zal bestaan uit de White Brewed Tea Peach & Rosemary en de Black Brewed Tea Raspberry & Basil. De HONEST® Lemonade lijn bevat de Original Lemonade – Lemon en de Pink Lemonade.

HONEST® hecht niet alleen waarde aan wat het toevoegt, maar ook aan wat het weglaat

HONEST® doet er alles aan om zo transparant mogelijk te communiceren over zijn duurzaamheidstraject en heeft het duidelijke doel voor ogen om tegen 2020 uit te groeien tot een merk dat 100% gerecycleerde plastic flessen gebruikt. Het merk zet bovendien volop in op het produceren van minder suikerhoudende producten.

HONEST® streeft ernaar om plastic afval te verminderen. De HONEST® flesjes hebben een glazen en een plastic variant. Tegen 2020 zullen alle plastic HONEST® flesjes gemaakt worden met 100% gerecycleerde plastic (rPET). Zo’n flesjes hebben een aanzienlijk lagere ecologische voetafdruk dan flessen die gemaakt worden van nieuw plastic én zijn zelf ook volledig recycleerbaar. En dat is een duidelijk signaal van de ambitie die Coca-Cola heeft met al zijn merken: Coca-Cola hoopt in 2025 de doelstelling om 50% rPET te gebruiken voor de verpakkingen van zijn totale portfolio in West-Europa te behalen en zelfs te overtreffen.

Daarnaast streeft HONEST® ernaar om drankjes te maken die minder calorieën en minder suikers bevatten én nog steeds geweldig smaken. De fruitige dranken uit het HONEST® Kids gamma bevatten nu bijvoorbeeld al geen toegevoegde suikers.

HONEST® Lemonade:

VOEDINGSWAARDE PER 100ml 330ml (%*)
Energie 103kJ/24kcal 340kJ/79kcal (4%)
Vetten 0g 0g (0%)
waarvan verzadigde vetzuren 0g 0g (0%)
Koolhydraten 5.7g 19g (7%)
waarvan suikers 5.7g 19g (21%)
Eiwitten 0g 0g (0%)
Zout 0g 0g (0%)


* Referentie-inname van een gemiddelde volwassene (8 400 kJ/2 000 kcal)

HONEST® Tea:

VOEDINGSWAARDE PER 100ml 330ml (%*)
Energie 78kJ/18kcal 257kJ/59kcal (3%)
Vetten 0g 0g (0%)
waarvan verzadigde vetzuren 0g 0g (0%)
Koolhydraten 4.5g 15g (6%)
waarvan suikers 4.5g 15g (17%)
Eiwitten 0g 0g (0%)
Zout 0g 0g (0%)


* Referentie-inname van een gemiddelde volwassene (8 400 kJ/2 000 kcal)

(1) Met uitzondering van HONEST® Coffee.

(2) De fruitige kruidentheeinfusies werden reeds in 2017 in België & Luxemburg gelanceerd.

door Coca Cola

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*