Hilde Demurie: “Sensibiliseren en samenwerken om gezondere producten te lanceren”

De voorbije jaren heeft Hilde Demurie naam gemaakt als voedingsdeskundige. Ten eerste met een reeks inzichtelijke boeken en ten tweede met haar inspirerende seminars over gezonde voeding. “Er is nog veel te doen om gezonder eten in voedingsbedrijven in te voeren,” zegt ze. Daarom wil zij werken met bedrijven die gezondheid serieus nemen. “De eerste contracten zijn reeds ondertekend.

Hilde Demurie is bereid om een missie te combineren met haar levenswerk. Met haar bedrijf en haar gezondheidsmerk ‘Vrolijk Gezond!’ pleit ze voor een gezonde levensstijl, ook via voeding. In zeven boeken – het achtste zal binnenkort verschijnen – heeft hij zijn reeds lang bestaande ideeën reeds uitvoerig uiteengezet.

In dit stadium is de deskundige op zoek naar partnerschappen met levensmiddelenbedrijven. “Omdat er nog steeds behoefte is aan bewustwording over gezonde en schone voeding,” legt zij uit. “Bedrijven moeten meer doen dan alleen slogans verspreiden, die vaak op marketing zijn gebaseerd en niet op de kern van de zaak. Ik wil zo veel mogelijk werken met voedingsbedrijven die een nieuwe richting willen inslaan voor gezond en schoon eten. Dus zullen ze het Vrolijk Gezond! label dragen, en dat is een beetje anders dan de voedingswaarde.”

Een eerlijk gevecht

Het ontwikkelen van nieuwe voedingsmiddelen en/of het gezonder maken van bestaande voedingsmiddelen wordt nu gezien als hun nieuwe missie. Hilde Demurie heeft al bewezen dat haar concept werkt. Samen met Belgian Butter Design stond zij aan de wieg van de ontwikkeling van een bijzonder voedzame en gezonde biologische geklaarde boter, Ghee, die al jaren te koop is (Colruyt en Bioplanet, onder het merk “Boni”). “Elk bedrijf dat om gezondheid geeft, zou dit moeten onderzoeken,” zegt Demurie, die van plan is de barricaden op te gaan. “Er wordt weinig over verteld en geschreven, maar ook vandaag wordt er veel troep op de markt gebracht waar veel mensen in lopen, aankopen en verbruiken. We moeten nog steeds de strijd aangaan voor gezond voedsel.

Moed

De eerste contacten en contracten met bedrijven die er gebruik van maken om gezonder voedsel te ontwikkelen, zijn reeds gelegd. Over enkele maanden zullen de eerste concrete co-creaties op de markt komen, en dit alles is te volgen op de website www.vrolijkgezond.eu.

Hilde Demurie heeft al meer dan duizend gezonde recepten in haar online winkel, die kunnen worden gekocht (de recepten kunnen ook per bloedgroep worden geselecteerd). Eén ding is zeker: het ontbreekt haar niet aan kennis en doorzettingsvermogen.

info: Consumenten of bedrijven kunnen meer info vinden over het label ‘Vrolijk Gezond!’ via www.vrolijkgezond.eu.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*