Herta behaalt in 2020 meer dan een miljard euro omzet

Herta bladerdeeg taken by EMG (Evolution Media Group)

“We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet”, zei Arnaud de Belloy, CEO van Herta France, eind november 2020, toen hij een ongekend investeringsplan van 85 miljoen euro aankondigde. Twee maanden later wordt het succes bevestigd. In 2020 heeft de joint venture Casa Tarradellas (60%) – Nestlé (40%) een benijdenswaardige prestatie neergezet met een omzet van 1 miljard euro in een periode van crisis.

Herta boekte een omzet van meer dan een miljard euro. Dankzij een constante groei (+18,5% ten opzichte van 2018 en +10% ten opzichte van 2019) positioneert het merk zich als een leider in de niet-zuivelse versafdeling in supermarkten.

Plezier en gezondheid

Herta interpreteert haar succes door een dubbele dynamiek: mensen die meer koken en innovaties die de groei van het merk stimuleren door de nadruk te leggen op de waarden plezier en gezondheid. De goede resultaten van de vleeswarenassortimenten “Nitrietvrije bewaring” (gelanceerd in februari 2017) en “25% minder zout” (april 2020) zijn hiervan het bewijs. En niet te vergeten het nieuwe gamma “Gouden bladerdeeg zonder palmolie”, dat in 2020 wordt gelanceerd en dat beantwoordt aan de verwachtingen van de consument op het gebied van eenvoud.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*