Groei bij Greenyard zet zich verder

Na een reeds sterk jaar zet de Belgische groenten- en fruitgigant ook in het nieuwe boekjaar zijn groeipad verder. De omzet steeg met een kleine 2%.

Tussen april en juni is de omzet van Greenyard met 1,9 % gestegen tot 1,17 miljard euro. Het segment verse producten groeide met 1,2 % tot 970,2 miljoen euro. Driekwart van de omzet in dit segment was afkomstig van het geïntegreerde klantenmodel met zijn klanten in de retail. Het resultaat was een stabiele marge, aldus de onderneming in een persbericht.

Het segment “Long Fresh” groeide met 5,4 %. Als gevolg van de afschaffing van de coronamaatregelen is het aandeel van het foodservice-segment gestegen van 17 % tot 25 %. Greenyard profiteerde ook van een verbeterde productmix, waarbij gemaksproducten en fruit (vers en diepgevroren) nu goed zijn voor 31% van de totale omzet van de sector.

Bij de publicatie van haar jaarcijfers in juni had Greenyard haar winstverwachting voor het volledige jaar reeds verhoogd. De groente- en fruitgroep verwacht een aangepaste EBITDA van 165 miljoen euro voor 2021-2022.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*