FrieslandCampina en de Nieuwe Melkboer gaan voortaan samenwerken bij vermarkting van plantaardige zuivelalternatieven

De Nieuwe Melkboer en FrieslandCampina gaan samenwerken aan de verdere ontwikkeling van een lokale keten van plantaardige zuivelalternatieven met een goed beloningsmodel voor de boer. De Nieuwe Melkboer, een initiatief van een FrieslandCampina, levert de eerste soja-alternatieven voor Nederlandse melk en yoghurt. Door de samenwerking kan De Nieuwe Melkboer gebruik maken van de kennis en ervaring van FrieslandCampina om haar groei en ontwikkeling voort te zetten.

De Nieuwe Melkboer is afkomstig van het melkveebedrijf van de familie Grobben in Enschede. Ze leveren al generaties lang melk aan de coöperatie FrieslandCampina en de jongste generatie Bart en Tom Grobben beslisten om over te stappen op een plantaardige “melkveehouderij”. Zij produceren plantaardige alternatieven voor zuivelproducten op basis van lokale eiwithoudende gewassen, met aandacht voor mens, dier, milieu en klimaat.

Groeiende vraag naar plantaardige alternatieven

Op die manier spelen zij in op de groeiende vraag naar plantaardige alternatieven voor zuivel en naar lokale producten. “Het is vreemd dat er nog steeds geen lokale alternatieven voor zuivelproducten zijn. En wij vonden dat dat moest veranderen,” zeggen Bart en Tom Grobben. De Nieuwe melkboer is anderhalf jaar op de markt met een sojadrank en een plantaardig yoghurtalternatief en heeft ambities om zijn productgamma en aanbod verder uit te breiden. “Nederland heeft een vooruitstrevende landbouwsector, waartoe ook een lokale keten van plantaardige melkalternatieven behoort. En wij denken dat FrieslandCampina ons daar als geen ander bij kan helpen, dankzij haar kennis en ervaring”, aldus Bart en Tom Grobben.

“Als vooraanstaande voedingsonderneming met een sterke kern van zuivelproducten is FrieslandCampina altijd op zoek naar manieren om initiatieven van haar leden te ondersteunen, vooral als dit voor hen toegevoegde waarde kan creëren. De markt komt altijd op de eerste plaats: wat heeft de consument nodig? De Nieuwe Melkboer speelt creatief in op twee belangrijke trends: lokaal en plantaardig. “We zijn blij dat De Nieuwe Melkboer is voortgekomen uit de melkveehouderij van een van onze leden en we steunen Bart en Tom graag bij het verwezenlijken van hun droom. We kijken ernaar uit om samen te werken met De Nieuwe Melkboer en van elkaar te leren”, voegt Dustin Woodward, Managing Director van FrieslandCampina Nederland toe.

Bron: FrieslandCampina

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*