Franse zuivelgroep Bel lanceert merk in plantaardige zuivel

Eind april kondigde de groep Bel aan een nieuwe stap te zetten in zijn transformatie-aanpak van zuivel naar plantaardige zuivel door de lancering van het merk Nurishh. Dit is het nieuwe internationale merk voor alle 100% plantaardige zuivelproducten van de groep.

“De lancering van Nurishh is een structurele zet op de plantaardige markt, zegt Cécile Béliot, Executive Vice President, belast met de markt, strategie en groei. “We hebben de ambitie, maar ook de knowhow en het innovatievermogen om bij te dragen aan het echt toegankelijk maken van plantaardige voeding voor iedereen, in lijn met onze missie, ‘For All, For Good’. Deze strategie, die begonnen is met onze belangrijkste merken (The Laughing Cow®, Kiri®, Mini Babybel®…), wordt nu uitgebreid naar een specifiek merk dat in staat is om aan alle voedingsgewoonten, smaken en behoeften te voldoen. “

Gamma van Nurishh

Het brede productengamma van Nurishh – van de Coeur Fleuri die een kaasplateau kan aanvullen als een plantaardig alternatief voor geraspte kaas – werd ontwikkeld om de consument te ondersteunen in zijn verschillende culinaire toepassingen, keuzes en eetgewoonten, en om tegemoet te komen aan de eisen van een snelgroeiende markt van plantaardige producten.

Met dit nieuwe internationale merk wil Bel een van de spelers worden op het gebied van plantaardige voeding en de consumptie van deze nieuwe producten democratiseren.

Nurishh voegt zich nu bij de groep van positieve merken die verandering stimuleren, naast zijn iconische kaas- en fruitmerken: The Laughing Cow®, Kiri®, Babybel®, Boursin®, Leerdammer®, Pom’Potes® and GoGo squeeZ®.

Visie Bel

Nurishh is onderdeel van het familiebedrijf Le Groupe Bel, dat gerund wordt door de Franse familie Jouault. Het bedrijf is gestart met de plantaardige varianten, toen de familie er achter kwam dat opa lactose-intolerant was. De expertise van het bedrijf werd toen ingezet om plantaardige producten te ontwikkelen. Bel lanceerde in 2020 zijn eerste gemengde en ook 100% plantaardige producten. Binnen het merk Boursin® onthulde Bel Boursin© Dairy Free in de Verenigde Staten en Canada, gevolgd door Les Créatifs Tartinables Boursin in Frankrijk, waarvan een deel van het assortiment de zachtheid en de smeltzachte smaak van kaas combineert met groenten of peulvruchten. In 2021 lanceerde de Groep ook The Laughing Cow© Blends, die het beste van zuivel en peulvruchten samenbrengt, in de Verenigde Staten, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Canada en Australië. Deze transformatie gebeurt ook via een toenadering tot start-ups of pioniersbedrijven, die innoveren voor de gezonde en duurzame voeding van morgen. In december 2020 is de Groep toegetreden tot het speciale kapitaalinvesteringsfonds voor plant- en celtechnologie van Big Idea Ventures LLC, een wereldleider in FoodTech-investeringen, om de meest veelbelovende ondernemers en projecten op het gebied van alternatieve eiwitten te identificeren en te ondersteunen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*