Foodbag neemt het Antwerpse ’15 gram’ over

Stéphane Ronse heeft een nieuwe strategische stap gezet in de uitbouw van Foodbag, zijn e-commerce organisatie voor duurzame verse voeding en het equivalent van Hello Fresh. Foodbag heeft zojuist de overname afgerond van 15 Gram uit Antwerpen (www.15gram.be).

“Daardoor kunnen we ons beter concentreren op een aantal belangrijke zaken, zoals de IT-ontwikkeling van ons bedrijf, de verbetering van de dienstverlening en versterking van de inkoopspositie”, verklaart de West-Vlaamse CEO van Foodbag. Het bedrijf heeft van het thuisbezorgen van maaltijdingrediënten zijn kernactiviteit gemaakt. In dit stadium zal het Antwerpse merk 15 gram worden behouden en zal verder worden gezocht naar synergieën.

Met deze overname verwerft Foodbag een marktaandeel van ongeveer 30% in België. Foodbag belevert al aan ongeveer 8.000 huishoudens per week. Verwacht wordt dat Foodbag per jaar ongeveer 6 miljoen maaltijden aan huis zal leveren.

Zelfde visie

Foodbag en 15 Gram beweren dezelfde marktvisie en groeiambities te hebben. Beide bedrijven richten zich op seizoensgebonden producten uit hun eigen regio en hebben de ambitie om klanten te blijven verrassen met hun “voeding uit een doos”. Alles ingrediënten zijn verpakt in kartonnen dozen. De fusie was derhalve de meest verantwoorde optie. Er worden geen banen geschrapt bij 15 gram.

Met 15 Gram maakt Foodbag zijn tweede strategische zet in twee jaar. In 2019, net voor de coronapandemie, was het al gefuseerd met Smartmat. Tijdens het coronajaar is Foodbag sterk gegroeid. De leveringen aan huis worden verzorgd door een interne koeriersdienst met 100 chauffeurs, die allemaal ouder zijn dan 50 of met pensioen en nog steeds de handen uit de mouwen willen steken.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*