Food Techbedrijf Deliverect haalt 65 miljoen dollar op

 Deliverect, de Belgische scale-up die het online bezorgingsproces voor restaurants vereenvoudigt door middel van een POS-kassasysteem, heeft tijdens een derde financieringsronde 65 miljoen dollar opgehaald bij nieuwe investeerders DST Global en Redpoint Ventures.  Ook de bestaande investeerders OMERS Ventures, Newion en Smartfin, hebben net als de oprichters weer in deze ronde geïnvesteerd.

Het in september 2018 opgerichte bedrijf zal het nieuwe kapitaal gebruiken voor zijn verdere uitbreiding, de versterking van zijn marktpositie in de Verenigde Staten, onderzoek en productontwikkeling.

De software van Deliverect koppelt online bestelplatformen zoals Uber Eats, Deliveroo, DoorDash en Just Eat Takeaway.com aan het kassasysteem van restaurants waardoor online bestellingen op één plek worden beheerd. Dankzij deze oplossing kunnen bestellingen sneller en automatisch worden beheerd waardoor de werkdruk voor het personeel afneemt en de kans op fouten sterk vermindert. 

Deliverect bedient momenteel  meer dan 10.000 horecabedrijven – restaurantketens, gewone- en virtuele restaurants (cloud kitchens, dark kitchens) waaronder merken als Pret A Manger, Taco Bell, Time Out Markets, Taqueria, Le Pain Quotidien en Dishoom. Daarnaast werkt het bedrijf samen met Unilever, dat via Deliverect kan integreren met Deliveroo en Uber Eats om ijs van Ben & Jerry’s en Magnum rechtstreeks aan de klanten kan leveren.

Zhong Xu, medeoprichter en CEO van Deliverect: “De horecawereld maakt een historisch moment van verandering en digitalisering door. De bezorgsector is inmiddels van cruciaal belang voor het voortbestaan van de sector, mede door de uitdagingen van de COVID-pandemie. Deze fondsen zullen ons helpen om de food business via hun online verkoop- en bezorgkanalen te laten groeien door ze onze gepersonaliseerde technologie te bieden. Ik ben al vanaf jonge leeftijd vertrouwd met de horecasector, dus ik ben me maar al te bewust van de vaak krappe marges en het belang van een dienstverlening die het verschil maakt. Deliverect wil wereldwijd hét portal worden voor online ordering en delivery en we kunnen met trots zeggen dat we nu de meest toonaangevende oplossing op de markt zijn.”

Extra push door corona

De corona-pandemie heeft het afgelopen jaar heel wat horecabedrijven verplicht  om op korte tijd over te schakelen naar online bestel- en bezorgdiensten. Deliverect helpt deze bedrijven om deze omschakeling snel te realiseren, het hele orderproces te stroomlijnen (bestellingen, rapportage, voorraadbeheer en updaten van menu’s) en zo meer controle over hun bedrijf te verwerven en verdere groei te genereren.

Elliot Geidt, Managing Director bij Redpoint Ventures: “De explosieve opkomst van online maaltijdbezorging dwingt restaurants om hun manier van werken aan te passen. Zhong en het Deliverect-team ontwikkelen de tools en infrastructuur om restaurants hierin succesvol te laten zijn. Zhong begrijpt de restauranteigenaren als geen ander, heeft bijzonder veel kennis van food delivery technologie en een ambitie en visie die ons enorm enthousiast maakt.”

Vorig jaar werden meer dan 30 miljoen bestellingen verwerkt.  Nu is dat opgelopen tot meer dan 1 miljoen bestellingen per week, een stijging van bijna 750 procent sinds april 2020. Dit komt naar schatting neer op een bestelwaarde van meer dan 1 miljard dollar en biedt klanten een inkomstenstijging van gemiddeld 25 procent.

Sedert de laatste investeringsronde van april 2020 is het team verviervoudigd (van 50 naar 200 medewerkers) en wordt er naast de vestiging in Gent, gewerkt vanuit Londen, Madrid, New York, Parijs, Dubai, Edinburgh, Amersfoort en Mexico City. 

Tom Stafford, Managing Partner bij DST Global Partners: “Steeds meer restaurants, bedrijven in consumptiegoederen en andere bedrijven willen dat hun klanten on-demand kunnen bestellen. Vaak ontbreken tools en technologie en lukt het niet om efficiënt samen te werken met on-demand delivery aanbieders. Deliverect biedt de software en integraties waarmee deze bedrijven on-demand aanbiedingen naadloos kunnen integreren. Wij kijken uit naar de samenwerking met het Deliverect-team en volgen graag hoe zij hun technologie wereldwijd uitrollen en hun productaanbod verder ontwikkelen.”

Deliverect is een SaaS-bedrijf dat het online beheer van maaltijdbezorging vereenvoudigt. 

Mede door een naadloze integratie van online bestellingen van bezorgkanalen (o.a. Uber Eats, DoorDash, Just Eat Takeaway.com) hebben al meer dan 10.000 horecabedrijven hun operationele diensten en klanttevredenheid kunnen verbeteren. Deliverect is wereldwijd actief op meer dan dertig markten en heeft het vertrouwen van restaurantketens en FMCG’s zoals Taco Bell, Time Out Market en Unilever, alsook kleine en middelgrote restaurants en dark kitchens over de hele wereld. Ga naar www.deliverect.com voor meer informatie.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*