Flanders Food organiseert cocreatie-workshop over transitie naar bio-based aanpak

Tijdens de BIOSWITCH co-creatie workshop worden de verschillende actoren in de Vlaamse bio-economie – merkfabrikanten, retailers, overheid, consumenten en de bio-industrie in het algemeen – uitgenodigd om oplossingen te formuleren voor de mogelijke risico’s die samen gaan met een “transitie” naar een biogebaseerde aanpak. In de voedingssector richten we ons op het gebruik van biologische verpakkingen en de vervanging van synthetische additieven.

Neem deel aan de BIOSWITCH co-creatie workshop om de overgang en eventuele moeilijkheden naar biologische producten of componenten (in verpakkingen, additieven) in kaart te brengen en oplossingen te formuleren.

Vier worlshops


Deze workshop is een van de vier regionale workshops (in België, Spanje, Finland en Denemarken) binnen het Europese project BIOSWITCH. Dit project wil van Europa een voorloper maken op het gebied van de bio-economie door merkfabrikanten te ondersteunen bij hun overgang naar een biogebaseerde aanpak. Het project wordt beheerd door een consortium van Europese partners uit Finland, Nederland, België, Spanje en Ierland, en wordt ondersteund door de The Bio-Based Industries Joint Undertaking

Resultaten

De belangrijkste resultaten van het BIOSWITCH project zullen tijdens de workshop worden gedeeld. Alle actoren in de bio-economie – merkproducenten, retailers, overheden, consumenten en de bio-voedingsindustrie in het algemeen – zullen dan worden uitgenodigd om oplossingen te formuleren voor de potentiële risico’s die verbonden zijn aan de “shift” naar een bio-voedingsbenadering.

De algemene taal van het seminar is Engels, maar bijdragen kunnen ook in het Nederlands worden geleverd.

Tijdens deze webinar leert u de “BIOSWITCH overgangsreis” van zes merkproducenten uit België, Duitsland, Spanje, Ierland, Denemarken en Finland kennen. De merkfabrikanten zelf leggen uit hoe zij de overgang van een “fossiele” naar een “biologische” benadering van hun producten, verpakkingen en merken hebben gemaakt.

Tijdens dit “BIOSWITCH Webinar: Successful transition from fossil- to bio-based products” zullen 6 merkfabrikanten uit verschillende Europese landen u vertellen over hun transitie van een “fossiele” naar een “biologische” aanpak binnen hun producten, verpakkingen en merken.
Ze laten de deelnemers hun motivaties, ervaringen en eerste uitdagingen zien en sluiten de sessie af met het formuleren van een aantal kritische succesfactoren. De 6 merkfabrikanten vertegenwoordigen een goede doorsnede van sectoren en bedrijfstypes:

Bioco (België): koffiecapsules en douches op basis van biologische producten
Vaude (Duitsland): outdoorkleding
La Unión (Spanje): gewasbeschermingsnetten
Naty (Ierland): luiers
Dantoy (Denemarken): speelgoed
Stora Enso (Finland): Eetschaal

De taal van het webinar is Engels.

klik voor meer informatie


Schrijf je hier in!

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*