EVA treedt toe tot het internationale netwerk van PROVEG

Tweeëntwintig jaar na de oprichting van EVA vzw is het tijd om een nieuwe stap te zetten in het bestaan van de organisatie. Eva werd gekend als de organisatie die de Veggieday en VeggieChallenge plantaardige voeding populair maakte in Vlaanderen en Brussel. EVA wordt ProVeg en maakt deel uit van een internationaal netwerk van plantaardige organisaties. Dit luidt een nieuw tijdperk in, naar meer professionalisme, internationale samenwerking en vooral meer impact.

“Als ProVeg België blijven we een autonome Belgische organisatie met eigen lokale middelen, maar we bundelen krachten en expertise met ProVeg International en de verschillende ProVeg-landen: Duitsland, Nederland, Polen, Tsjechië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, de VS en zelfs China.”, vertelt Fien Louwagie, woordvoerder van, momenteel nog, EVA vzw.  “De missie en visie zijn altijd zeer gelijklopend geweest. We streven naar een wereld waarin iedereen kiest voor lekker en gezond voedsel dat goed is voor mens, dier en onze planeet. Als ProVeg België zullen we dit blijven doen met een positieve en pragmatische aanpak. ProVeg heeft een duidelijk gemeenschappelijk doel vooropgesteld met 50 tegen 40: de wereldwijde consumptie van dieren met 50% verminderen tegen 2040. Met ons werk in België en de campagnes die al lopen, steunen we dit doel volledig.

Nog meer impact

ProVeg is opgericht in 2017, er is altijd nauw contact geweest tussen de twee organisaties en na enkele campagnegerelateerde samenwerkingen, zetten we nu de volgende stap. “We zijn verheugd EVA te mogen verwelkomen bij ProVeg België. Met de extra steun van het internationale team zal het werk van het team in België een nog grotere impact hebben”, zegt Jasmijn de Boo, Vice President van ProVeg International.

Als ProVeg België kunnen we onze ervaringen en kennis delen met collega’s van over de hele wereld. Het onderwerp waarmee we ons bezighouden, plantaardige voeding, gaat immers verder dan de landsgrenzen. Met die kennis kunnen we ook op lokaal niveau sterker staan,’ zegt Fien Louwagie. “We gaan een overgangsfase in die ons de tijd zal geven om ons geleidelijk aan te passen. In 2023 zal de naam EVA uit alle communicatie verdwijnen.”

www.evavzw.be/proveg.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*