Enrico-Glasbest koopt het merk Bertolli van Unilever

Enrico-Glasbest koopt op 4 januari Bertolli van Unilever. De overname omvat de rechten op het merk Bertolli en op de Europese pastasaus-, pesto- en mayonaiseactiviteiten. Unilever heeft eerder haar olijfolie- en margarinebedrijven verkocht aan respectievelijk Deoleo (2008) en KKR/Upfield (2018). Het merk Bertolli is, net als de Amerikaanse onderneming, sinds 2014 in handen van de Japanse groep Mizkan.

Aleks Fiege en Jet van Koten, beiden in het verleden nauw verbonden met Bertolli als bestuurders van Unilever, namen het voortouw in deze overname. Met deze overname worden zij ook onderdeel van Enrico-Glasbest, dat een handels- en productiebedrijf is en een belangrijke speler in de verkoop en distributie van voornamelijk mediterrane voedselproducten in de Benelux. Bertolli is een mooi merk met meer dan 150 jaar geschiedenis,’ zeggen Fiege en Van Koten, ‘we zien een enorm potentieel om meer waarde te creëren met meer focus en investeringen in kwaliteit, innovatie en marketing. We hebben een ideale plek gevonden in Enrico-Glasbest om dit prachtige merk nieuw leven in te blazen.”

Perfect passend

Robin Heetkamp, Managing Director van Enrico-Glasbest, zegt: “We hebben met Enrico-Glasbest een ideale plek gevonden om dit prachtige merk nieuw leven in te blazen. “Het merk Bertolli past perfect in de strategie en de ambities van Enrico-Glasbest: het bedrijf is de laatste jaren sterk gegroeid en is klaar om deze stap te zetten. Het ondernemerschap is op alle niveaus teruggekomen en de infrastructuur is klaar om verder te worden ontwikkeld. Na de overname zal de jaarlijkse omzet van de groep ongeveer 50 miljoen euro bedragen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*