Duvel Moortgat wint de Family Business Award of Excellence

De brouwerij Duvel Moortgat won donderdag 5 december de ‘Family Business Award of Excellence ’ 2019. Deze prestigieuze prijs beloont de beste familiebedrijven van het land en wordt uitgereikt door EY, in samenwerking met FBN Belgium, Guberna, BNP Paribas Fortis en Mediafin.

De ‘Family Business Award of Excellence’ wil familiebedrijven in de kijker zetten die uitblinken in deugdelijk bestuur in zowel de familie als in het bedrijf, in de visie en het behoud van de familiewaarden en in de overdracht van de ondernemerszin over de generaties heen. Ook communicatie en maatschappelijk engagement zijn belangrijke criteria die de jury in acht neemt voor het toekennen van de prijs.

“Wij willen met dit evenement bedrijfsleiders van familiebedrijven vooral een platform aanbieden om verrijkende inspiratie op te doen bij hun collega’s”, zegt Eric Van Hoof, vennoot bij EY en verantwoordelijk voor de divisie familiebedrijven.

Familiale visie

De vijfkoppige jury vond dat Duvel Moortgat het best beantwoordde aan de vooropgestelde criteria. Guido Vanherpe, CEO van La Lorraine Bakery Group en voorzitter van de jury licht de keuze voor Duvel Moortgat verder toe: “Duvel Moortgat is in de eerste plaats een onderneming met een duidelijke familiale visie met veel ambitie, authenticiteit en passie. Die combinatie van eigenschappen vertaalt zich in sterke merken en een indrukwekkende duurzame groei over de laatste tien jaar. Duvel Moortgat is een echt familiebedrijf, maar het behoudt een goed evenwicht tussen familiaal en extern management en bestuur. Belangrijk is tot slot te onderstrepen dat Duvel Moortgat steeds oplossingen heeft gevonden om zichzelf niet te verliezen aan grote industriële groepen.”

Duvel Moortgat treedt nu toe tot de internationale club van familiebedrijven die in de 25 landen waar EY de award organiseert, de trofee in de wacht sleepten.

Vierde generatie

Duvel Moortgat werd opgericht in 1871. Het familiebedrijf wordt geleid door de vierde generatie van de familie Moortgat en groeide van een bedrijf met één merk tot een internationale groep met een complementaire productportefeuille en een aanwezigheid in meer dan 70 landen en stelt meer dan 1900 werknemers te werk.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*