Donal Kendall die PepciCo groot maakte is gestorven

Donald Kendall, die zich van operator aan de bottellijn omhoog werkte om “de man te worden die PepsiCo PepsiCo maakte”, stierf 19 september op 99-jarige leeftijd.

CEO van PepsiCo van 1963 tot zijn pensionering in 1986, Kendall stond aan de basis van een aantal van de belangrijkste stappen in de geschiedenis van het bedrijf, waaronder de fusie met Frito-Lay in 1965. Hij ontwikkelde de ‘Pepsi-uitdaging’, een langlopende reclamecampagne die Pepsi rechtstreeks tegen Coca-Cola in een smaaktest plaatste. Onder zijn ambtstermijn is de verkoop bijna 40 keer zo groot geworden.

“Hij was onvermoeibaar in de groei van ons bedrijf, een onbevreesde leider, en de ultieme verkoper,” zei PepsiCo CEO en voorzitter Ramon Laguarta in een verklaring.

Kendall, die in de Tweede Wereldoorlog een gevechtsmarinepiloot was, kwam in 1947 bij Pepsi werken, eerst aan een bottellijn en daarna aan een bestelwagen. In 1957 had hij zich opgewerkt tot hoofd van de internationale divisie van PepsiCo. In die hoedanigheid heeft hij de kans gekregen om de toenmalige Sovjetleider Nikita Chroesjtsjov a Pepsi te bedienen tijdens een beurs in 1959; 15 jaar later werd Pepsi het eerste Amerikaanse consumptieproduct dat in de Sovjet-Unie werd geproduceerd en verkocht.

Hij stierf thuis aan een natuurlijke dood en wordt overleefd door zijn weduwe en vier kinderen.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*