Didden, de Belgische specialist in sauzen en confits, groeit!

Het Belgische bedrijf Didden, een specialist in koude en warme wausen en confits, groeit. Didden nam onlangs een nieuw gebouw van 5.300m2 in gebruik waarin alle logistieke taken evenals de grondstoffen en eindproducten werden ondergebracht.  Deze nieuwe ruimte grenst aan de productieruimte.

Didden exporteert 11% van zijn productie

De belangrijkste buitenlandse klanten zijn voornamelijk Europa met Frankrijk, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Spanje, Litouwen, Letland, Zweden, Tsjechoslowakije.

Het assortiment van Didden-producten bestaat momenteel uit 15 soorten confits, 5 dressings en 9 sauzen.

Het aandeel van de productie tussen de eigen merken van Didden en die voor grote retailers zoals Colruyt, Delhaize en Carrefour bedraagt 50/50.

Bolognese is het meest gekochte product van Colruyt, Delhaize en Carrefour. Elk van de recepten is anders.

Nieuwe biologische producten van het merk Didden worden gevalideerd en zullen in 2019 op de markt zijn.

Assortiment

50.000 potten komen dagelijks uit de productieworkshop. Piccallili-saus is de populairste Didden-saus voor Belgische consumenten. En aan de kant van confits, is de Ardense confit de bestverkopende confit.

Didden, 100% Belgisch en ambachtelijk, het verhaal van 4 generaties!

Het begon allemaal in de jaren 1925 toen Jean-François Didden – een sergeant-monteur verbonden aan de brandweer – een zoete mosterd bereidde – gemaakt van platgemaakte en geplette zaden met schors – om de smaken van de gerechten te verbeteren.

Het succes is onmiddellijk en zijn klanten zijn inder de indruk door de natuurlijkheid van dit product. Het onderscheidt zich van alle anderen door zijn samenstelling: ingrediënten van eerste kwaliteit, 100% natuurlijk, zonder bewaarmiddelen, additieven, kleurstoffen … Tegelijkertijd richt hij zijn eigen bedrijf op en omringt zich met zijn twee zonen, François en Théodore. Al snel lanceerde het trio een azijn als een tweede referentie. Pickles uit Pajottenland, uien geïmporteerd uit Zeeland, piccalillis waarmee Didden de stap kan zetten naar een steeds grotere diversificatie. Volg de donkere jaren van de oorlog 40-45 tijdens waarin Jean-François en François verdwijnen. Maar Theodore, de tweede zoon, zet de activiteiten van de fabriek voort ondanks het tekort aan bepaalde ingrediënten – gebrek aan mosterdzaad, de “mosterd” wordt dan gemaakt van radijszaden of wortels.

In 1949 neemt Pierre Didden, zoon van François Didden, de fakkel op 19-jarige leeftijd over. Vanaf het begin introduceert hij nieuwe smaken en behoudt het de integriteit van een familiebedrijf . Geassocieerd door zijn neef Emile Pany, schoonzoon van Théodore, opende hij de distributie aan detailhandelaren: slagers, visverkopers, delicatessenzaken. Voor deze sector ontwikkelen ze een reeks “Grand-Mère” -producten van puur ambachtelijke traditie – waaronder, onder andere, de mayonaise “Grand-Mère” gemaakt van 11% eigeel en 80% van de olie en die nog steeds wordt gemengd met de drummer.

Didden geeft eten een origineel tintje, verfijnt gerecht die vaak klassiek en banaal zijn – van tapas over  nagerecht tot kaas.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*