De Nutri-Score van 1.200 Belgische producten van eigen merk: nu te raadplegen via de app van Carrefour

Vanaf woensdag 10 oktober kan de Nutri-Score van 1.200 producten ontwikkeld door Carrefour België worden geraadpleegd via de app van Carrefour.

In september lanceerde Carrefour zijn manifest ‘Act for Food’, een wereldwijd programma met acties die Carrefour onderneemt om iedereen gezonder te laten eten met respect voor de planeet. 

Aangezien Carrefour een belangrijke speler in de voedseltransitie wil worden, en zo een echte partner van zijn klanten, wil het bedrijf uiteraard ook duidelijk en transparant communiceren over het evenwichtige karakter van zijn eigen merk.

Daarom besloot Carrefour om meteen de Nutri-Score bekend te maken. Dit voedingslabel verdeelt voeding over 5 categorieën op basis van het feit of ze gezond of minder gezond is. Ze krijgt daarvoor een kleur (van donkergroen tot donkerrood) en een letter (A, B, C, D of E). Dat is eenvoudig en praktisch voor de klant die boodschappen doet. 

1.200 verschillende producten 
Vanaf nu woensdag stelt Carrefour via de app deze informatie ter beschikking van zijn klanten voor alle Belgische producten van het eigen merk. 

Dat zijn maar liefst 1.200 producten! De klant moet alleen de app openen (of de EAN-code scannen), het product kiezen en op het tabblad ‘info’ klikken om de Nutri-Score te raadplegen. Heel binnenkort zal deze info ook beschikbaar zijn op Carrefour Drive.

Bijna heel het gamma Traiteur krijgt een A

Opmerkelijk is dat 2/3 van de betrokken voeding een goede (B) tot heel goede score (A) krijgt. En voor het gamma Traiteur van Carrefour, krijgt bijna elk product (met uitzondering van 3 referenties) … een donkergroen label! Een resultaat dat geen enkele keten kan voorleggen. 

Om de Nutri-score onmiddellijk beschikbaar te maken voor haar klanten, heeft Carrefour niet gewacht op de vernieuwde verpakkingen, maar besloot om intussen de digitale hulpmiddelen al in te schakelen. Zo krijgen de klanten nu al deze informatie en kunnen ze beoordelen in welke mate hun winkelkar bijdraagt tot een gezonde en evenwichtige voeding. 

Carrefour is de eerste grote klassieke keten die de Nutri-Score voor alle Belgische producten van eigen merk duidelijk weergeeft. 

Over Carrefour België: 
Carrefour stelt vandaag 11.500 mannen en vrouwen tewerk. Met 45 Carrefour Hypermarkten, 443 Market Supermarkten, 296 Express buurtwinkels en zo’n 200 Drive afhaalpunten is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase volgt. Dankzij haar lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van 11.000 lokale en 4.000 Bio & Welzijnsproducten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. 

Daarom doen dagelijks 700.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun boodschappen bij Carrefour. 

Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour groep, één van de belangrijkste foodretailers ter wereld met meer 380.000 medewerkers. De groep is met meer dan 12.300 winkels aanwezig in meer dan 30 landen en realiseerde in 2017 een omzet van 88,24 miljard euro onder enseigne. 

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*