Danone verkleint haar productassortiment

Danone Rotselaar stelt nieuwe lijn voor.

Danone verkleint haar productassortiment om de druk op de prijzen te verlichten. De vermindering van het aantal verschillende smaken en verpakkingen moet de kosten drukken. Toch zullen (voorlopig nog) geen hele productielijnen verdwijnen.

Danone zal minder productvarianten aanbieden om de stijgende inflatie en kostendruk het hoofd te bieden. Hele productielijnen zullen (nog) niet verdwijnen, maar het aantal verschillende referenties zal aanzienlijk worden verminderd. Bij de consumptiegoederen zullen er minder verpakkingen en minder verschillende smaken voor bepaalde producten worden aangeboden”, vertelt Ayla Ziz, directeur wereldwijde verkoop aan Reuters.

Nu de kosten voor transport, olie en verpakkingsmateriaal te lijden hebben onder enerzijds de oorlog in Oekraïne en anderzijds de coronapandemie in China, probeert Danone haar productiekosten te drukken. Door een kleiner en eenvoudiger assortiment aan te bieden.

“We moeten wennen aan de inflatie, vooral in Europa”, zegt Ziz. Dit zou geen algemene verlaging van de benchmarks zijn, maar om een analyse die kan verschillen per regio en retailer. Ziz zegt dat Danone’s hele portfolio zal worden bekeken met elke retailklant. De consumentengoederengigant zal ook investeren in software om zijn producten nauwkeuriger te prijzen en ze af te stemmen op de verwachtingen van de consument.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*