Consumentenveranderingen ten aanzien van voeding

Veranderingen in voeding. Het gebeurt de laatste jaren in een versneld tempo. Sial bestudeerde die veranderingen in consumentengedrag. Deze Sial -studie is te raadplegen met de link onderaan (Engels) of in het Frans (via deze website).

Deze 2020-editie richt zich op veranderingen in de houding, het gedrag en de verwachtingen van de consument met betrekking tot zijn voeding en de verschillende spelers in de sector. Het benadrukt ook de thema’s van innovatie die de consument het meest motiveren.

“Daarom is het belangrijk om de “SIAL INSIGHTS” TRENDS BOOK”, het resultaat van grote exclusieve studies uitgevoerd door de partnerdeskundigen van Sial: Kantar, Gira en ProtéinesXTC in 2020, te delen tijdens een digitaal hoogtepunt”, meende Nicolas Trentesaux van Sial.

Uitgevoerd in het kader van het thema “#Onthechange”, dat vandaag de dag des te meer weerklinkt, vormt deze studie een belangrijke bron van inzicht in de vraagstukken, trends en innovaties die deze periode vormgeven”, aldus Nicolas Trentesaux, Managing Director van SIAL Global Network en Adeline Vancauwelaert, Directeur van SIAL Paris.

Trends

Deze studies tonen duidelijk aan dat voedsel een vraag wordt: meer burgers, grotere bezorgdheid, meer engagment en dat de covid-19-crisis een katalysator is voor deze trends.

73% van de consumenten heeft de afgelopen 2 jaar hun eetgedrag veranderd, 63% van de respondenten gelooft dat het kiezen van voedsel een maatschappelijk engagement is – het is het kiezen voor het soort wereld waarin we willen leven, en 1 op de 3 consumenten heeft echt ervoor gekozen om minstens één grote verandering in gedrag door te voeren of bepaalde merken of producten te boycotten. Hun motivatie? Gezonder voedsel (70%), meer lokaal en seizoensgebonden (53%), zonder controversiële ingrediënten (44%).

Het milieu

Het milieu is een sleutelkwestie: bijna 1/4 van de consumenten heeft om die reden een radicale gedragswijziging aangenomen. Kortom, we willen beter. Beter product, beter voor “mij”.

Een trend die wordt gevolgd in winkels met een toenemend aanbod van gezondere producten en op een lager niveau in restaurants, die meer prioriteit geven aan traceerbaarheid, lokale en seizoensgebonden producten met kortere menukaarten.

In de voedingsindustrie zijn plezier en gezondheid duidelijk de drijfveren voor innovatie met 3 belangrijke trends: het essentiële (een beter begrepen eenvoud), het dichtstbijzijnde en een nuchter plezier (geen gadgets meer, alleen maar goed eten).

Lees verder (English)

LEES VERDER (en français)

ONDERZOEK KANTAR (Engels document)

CONSUMER ATTENTS AND BEHAVIOURS FOOD OBJECTIVES 360™ is een internationale studie die sinds 2012 om de 2 jaar wordt uitgevoerd door Kantar France in het kader van het partnerschap met SIAL

Onderzoeksmethode en geografie

Methodologie voor elk land: De representatieve steekproef van 500 personen van 18 jaar en ouder of 18-55 jaar, afhankelijk van de contingentmethode.

Geografie De onderstaande landen werden in de studie opgenomen. Soms gaat het over grote steden of verschullende landen uit eenzelfde gebied!Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Engeland en de Verenigde Staten: nationale vertegenwoordiging – Rusland: steden met meer dan 100.000 inwoners – China: Tier 1/2/3 steden – landen in het Midden-Oosten – (Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Oman, Qatar en Saoedi-Arabië), Zuidoost-Aziatische landen (Maleisië en Indonesië) en India: stedelijke gebieden – van maart tot mei 2020, afhankelijk van het land.

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*