Choco Yoco wil een versnelling hoger schakelen via crowdfundingcampagne

Met zijn eerste Nutri-Score A chocoladepasta bracht Choco Yoco afgelopen zomer een wereldprimeur op de Belgische markt. Dit evenwichtige alternatief voor conventionele chocoladepasta’s mag zich verheugen in een toenemende populariteit en groeiende belangstelling van de nationale en internationale kleinhandel. In reactie op deze interesse en groei lanceerde het bedrijf een crowdfundingcampagne met het Gentse investeringsplatform WinWinner.

Alex Helsen heeft in de loop der jaren veel kennis en ervaring opgedaan als directeur en eigenaar van verschillende voedingsbedrijven. Toen hij merkte dat de vraag naar gezondere chocoladepasta’s groeide, richtte hij Choco Yoco op om een antwoord te vinden. Samen met Hollebeekhoeve uit Kruibeke lanceerde hij uiteindelijk in de zomer van 2021 ’s werelds eerste Nutri-Score A chocoladepasta.

“Door suiker en vet grotendeels te vervangen door yoghurt, creëerden we een heerlijke en gezonde versie van de klassieke chocoladepasta,” legt Alex uit. “Door de samenwerking met Hollebeekhoeve, een CO2-neutraal en volledig circulair bedrijf waar efficiënt en milieuvriendelijk geproduceerd wordt, kunnen we niet alleen Nutri-Score A behalen, maar ook Eco-Score A.”

Ondertussen zijn de Choco Yoco producten verkrijgbaar in de winkels van Colruyt en Delhaize in België. In reactie op de groeiende belangstelling van een aantal grote (inter)nationale retailers, heeft het bedrijf een crowdfundingcampagne op WinWinner gelanceerd om investeerders aan te trekken. Momenteel staat de teller al op 56.000 euro.

“We willen ten minste 100.000 euro aan fondsen werven. Door geld in te zamelen bij het publiek willen wij de machinelijn aanpassen om efficiënter te produceren, een verkoopteam aanwerven en in marketing investeren. Op die manier willen we de zichtbaarheid van onze producten vergroten,” besluit Alex.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*